Pages

ŞEMS! UNUTMA!

11.10.2011










Her hikâyede geçer zaman.
Her zamandan geçer hikâye.
Kalan yok geriye.

Bir kırık ezgi olurum,
yollarında savrulurum,
dua olur, kulağına sarılırım,
renk olur, gözlerinde oynaşırım,
gün gelir, giderim buralardan.

Adını, hikâyeni anlatırım
seni başka bilenlere.
Kalbimdeki yerini anlatırım
Gelenlere, gidenlere.
Bir şarkı olurum
esirgeyen ve bağışlayan
başka başka dillerde.

Aşk yolunda kervan,
dağ yolunda taşı kırık çeşme,
söğüt altında, uykuda bir ses
bir heves olurum yad ellere gidenlere.

Gün gelir, sen olurum, ben olurum, biz olurum.
Yabancı olurum, âşık olurum, maşuk olurum.
Gün gelir, karanlığa ağıp ışık olurum.

Ateşe pervane, âbına peymane, emrine amade olurum.
Unutmayasın diye sakin bir hikâye olurum.
Güneşinden ve senden uzak,
âlemler içre kayıp bir seyyare olurum.
Seni en seven ben olurum!

İhtiyar olurum, çocuk olurum,
kadın olurum, erkek olurum,
insan olurum, felek olurum,
tozlu yolda yön söyleyen direk olurum.

Kerrâ Hatun olurum, sonra Alaaddin ile Veled,
bir garip yabancı sonra,
Kimya’nın acılı ruhu olurum.
Parçalara ayrılıp bütün olurum.

Dil ile hikâye olurum,
Ebedi bir aşka girizgâh olurum,
Bir cinayete sonsöz, bir aşka önsöz olurum.

Size bir masal bırakırım,
şu zalim dünyaya bir mesel.
Adını “Şeeeeems!..Unutma!..” korum.
Gün gelir, ben de kendi hikayemde yok olurum.

Unutma diye, sırf unutma diye...



ÖZEN YULA
İTİRAZ OYUNLARI/ŞEMS, UNUTMA!



*Dün akşam 2011-2012 tiyatro sezonunu Şems! Unutma! oyunu ile açtım ve galiba ben hala dün akşamda kaldım. Ağzımı açtığımda Şems! Unutma! diyesim, elime kalem aldığımda Şems! Unutma! yazasım, bir melodi duyduğumda Şems! Unutma! mırıldanasım var. Anlaşılan o ki; sadece dün değil bana bugün de günlerden Şems! Unutma!. Oyun ve oyuncularla ilgili bir şeyler yazmayı çok istiyorum ama şimdi değil. İçimde biraz demlendikten sonra...

**Bu doğumgünü hediyesi için bir kez daha teşekkürler sevgili İpek. Bu güzel akşamı seninle/sizinle paylaştığım için ne mutlu bana!

16 sayfa ekleyen:

Ateş Böceği dedi ki...

hımm anlaşılan Yektine gidilmiş ağzınız kulaklarınızda küçük hanım :)

kuzguni dedi ki...

su sesli "küçük kadın" jehan'ın sihirli tınılarla insanı esir aldığı oyun..

"iyi ki" gidilmişlerden..

beenmaya dedi ki...

@Ateş Böceği: Yekin dersek diğerlerine büyük ayıp olur ama çünkü her biri çok iyiydi ve elbette en başta yazan ve yöneten Özen Yula...

o yüzden ateşim böceğim Şems! Unutma! ya gidildi diyelim biz :)))

beenmaya dedi ki...

@kuzguni: her bir oyuncu hakkında söyleyecek birkaç sözüm olacak nacizane eğer tasarladığım yazıyı yazmayı becerebilirsem. ama jehan barbur'un, o küçük kadının sesiyle, duruşuyla, anlatımıyla sahnede nasıl büyüdüğünü anlatabilecek miyim inan bilmiyorum sevgili kuzguni...

ve evet ne güzel özetlemişsin "su sesli"...

kırmızı dedi ki...

sen bana ta geçen sene Şems! Unutma! dedin. unutmadık:)

beenmaya dedi ki...

@kırmızı: iyi ki!

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok güzel ama unutulacak gibi de değil ...

beenmaya dedi ki...

@Hayat İzlerim: çok güzel evet ve unutulmayacağına da eminim...

Elif Gizem dedi ki...

Ne güzel akşammış. Yaşadığın için sanlısın. bize yaşattığın için şanslıyız. öper kucaklarım.

nil dedi ki...

buraya gelmesini dört gözle beklediğim oyun, öyle isimler var ki ...

beenmaya dedi ki...

@Elif Gizem: ben gerçekten çok şanslıyım aslında hayatımda sizler gibi insanlar var daha ne olsun :))

beenmaya dedi ki...

@nil: biliyor musun sevgili nil, bir kere daha seyredilir...

ve dilerim en kısa sürede sizin oraya da gelir...

sufi dedi ki...

Of ki ne of ben de seyrederim birgün inşaallah.

beenmaya dedi ki...

@sufi: hatta inşallah bir gün beraber seyrederiz can sufim inşallah...

niksar dedi ki...

Günlük yazmak güzelde Şems Unutma oyununu nerde izlediğiniz de paylaşsaydınız iyi olurdu

beenmaya dedi ki...

@niksar: ben kozzy alışveriş ve kültür merkezi'nde izlemiştim.

oyun bu akşam istanbul'da kenter tiyatrosu'nda oynuyor mesela. şubat ayında da yine istanbul, bursa gibi şehirlerde oyunlar devam ediyor.

teşekkürler...