Pages

YALNIZLIĞA DAİR...

13.10.2009
Bir yara gibi...
Hani içinde bir yerde, senin bile farkında ol/a/madığın, gözle görülmeyen bir yanında mesela, artık senin ayrılmaz bir parçanmış; elin, gözün, kulağınmış gibi taşıdığın, her canın sıkıldığında, acıdığında veya acıttığında başkalarını istemeden, bir günün bir diğerine uymadığında mesela, kendini bilmediğin huysuz ve umarsız zamanlarında, içindeki boşluklar üşüdüğünde, şimdiye kadar kaç kişiyi üşüttüğünü düşündüğünde, başkalarına az kendine fazla geldiğinde, ya da tam tersini hissettiğinde, yakalayamadığında akıp giden zamanı, tutamadığında her istediğinde istediğin yerinden hayatı, kendini hep geç kalmış hissettiğinde, ama yetişmek için artık çabalamadığını farkettiğinde, sürekli anlaşılmadığından şikayet ettiğinde, ama sen anlatabildin mi bilmediğinde, gün bitişlerinde, mevsim geçişlerinde, her sene sana bir yaş daha eklendiğinde, bir sevgiliden ayrıldığında, bir başkasına sil baştan aşık olduğunda, bir dosta kırıldığında, ailene gücendiğinde, kimi zaman hiç sebebsiz, kimi zamansa sebebini bile bilmediğinde, el yordamıyla çabucak bulup da yerini, bir anda gün yüzüne çıkardığın, tatlı-sert kaşıyarak, canını acıtarak hatta tekrar tekrar kanattığın, ve o kan dinip o sızı geçene kadar, hani tekrar kabuk bağlayıp da içindeki o vazgeçilmez ama bir o kadar da farkedilmez yerini alana, sen kendi içinden çıkıp da tekrar yaşamla bağını kurana kadar, hem kendi hayatına hem de başka hayatlara kan kırmızı bir izle bulaştırdığın bir yara gibi yalnızlığın...

Bilirsin işte...
Boş verilmiş bir yalnızlıktır aslında seninkisi...
Ama boş değil...

*İlk yayın tarihi: 07/10/08
**Yazıyı çok sevdiği için "Kardeşim Efsa'ya" diye bir not eklemişim altına o tarihte. Şimdi de altını çizerek yine prensesime diyorum...


Görsel: Deviantart

36 sayfa ekleyen:

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

hiç bir yalnızlık boş değil...ve yalnızlıkta gerçekte yalnız değildir...

sufi dedi ki...

Boş verilmiş bir yalnızlığın bu kadar virgülsüz noktasız ve dur-duraksız söyleminde nefesim yetmedi okumalara.Bir daha okudum.Yalnızlığın upuzun bir cümle ve hiç boşverilmemiş olduğunu gördüm yüreğimle.Sevgiler mayam.

efsa dedi ki...

İhtiyacım olduğunda...

Yan tarafıma bakıp bulamayacağımı sandığımda...

Bakmaya korktuğum da...

Boşluğa düşünce sıkıntılar içinde eski kabukları kanırtarak açtığım ve elimdeki kanlarla ne yapacağımı bilemeden dolandığım da...

Kendi kanıma baktığımda ve acı verenlere bulaştırmak isteyip, sonra bundan vazgeçen yanlarıma...

İyiliğe adım atmak isterken, inatla çirkin gösterileri izlemek zorunda bırakıldığımda...

Tüm kötü yanlarımı, düşüncelerimi kabullenip, kendimi olduğum gibi sevebilme yolumda...

Tüm korktuğum acabalarım da, olur mularımda, masallarım da...

Hep vardın aslında. Bilinmez bir şekilde hissedip geldin yanıma ve dokunup omzuma sığındırdın doya doya. Yine her zamanki gibi bugün de, iyi ki varsın hayatımda.

Mahçup bakışlar eşlinde Efsa...

Evren dedi ki...

en sevdiğim yazılarından biridir... bir yorumdu ilk okuduğumda benim için, sonrasında kaç defa okuduğum bilmediğim. içini dolduran bir boşlukta, soluksuz kalıyor insan.
yeniden karşılaşmak ne güzel...

öykü dedi ki...

sen yazı yazmıyor
kelımelerle dansedıyrosun sankı..
cok guzel olmus anlatımın..

Belgin dedi ki...

Öyküye katiliyorum, sen adeta kelimelerle dans ediyorsun, bu dansin hic bitmesin Mayam, sen hep yaz...

Öpüyorum güzel yüreginden:))

Hayat dedi ki...

Yalnızlık da güzeldir bazen...Gerçek sevgiliye yakınlaşmaya başlandığını hissettiğinizde.
Çok güzel bir tanım, tebrikler...
Bense, müthiş yorgunum. :)
Dün benim küçük terazi'min doğum günüydü, onu bile paylaşamadım daha...
Sevgiler canım :))

Ateş Böceği dedi ki...

şimdi öyle bir zamanda çıktı ki bu yazı karşıma ..Karma karışık olmuşken aslında boşvermiş bir yalnızlığa düşmüşken ..

Yüreğine sağlık canım benim senin kelimelerin ayrı bir tat damağımda ...

Pilli Petro dedi ki...

hangi yalnızlıktır ki o içi boş olsun ? insan en çok yalnızlığına sığındığını kendi kabul eder, bu yüzden her daim içerde dopdolu değil midir ?

akilliigne dedi ki...

selam
Yalnızlık kimi zaman aheste aheste gelir bir meltem hafifliğinde kimi zaman fırtınalar koparır
insanın benliğin de fikrin de
şairin dediği gibi

Gün gelir ağlarsın
Göz yaşın bir damla akmadan.
Kahkahalar atarsın gün gelir,
Ağzını hiç açmadan.
Haykırısın içindekileri ama,
Yanındaki bile duymaz sesini.
Bakarsın gözünü hiç ayırmadan
Görmezsin ne geçse yanından.
Sonra bir an gelir,
Nefes alırsın yaşayamazsın,
Yaşarsın ama anlamazsın.

Yalızlıkta güzeldir anlamak için...
Sevgilerimle

PİA dedi ki...

Asıl kelime büyücüsü sensin Maya, bana bir tek yazar daha gösterki bu kadar uzun bir yazıyı nokta kullanmadan ve cümleleri devirmeden yazabilmiş olsun..

Harikaydı..

ve yalnızlığım ;yaşamak zorunda olduğum beraberliğim..

atesinsesi dedi ki...

yaşlı ve bilge bir kitabın içinde uyumak gibidir yalnızlık
olmasaydı keşkem...

mor kedi dedi ki...

yalnızlık hiç bu kadar güzel anlatılmamıştı...

kısa çöpü hep sen çekmişsin gibi... yalnızlığa bile bile kucak açmışsın gibi..

ortaokul yıllarında okudğum dize geldi aklıma birdenbire şu an :
"ne kadar yalnız bir yıldız
beni yalnız yalnızlığım çoğaltır.."
adalet ağaoğlu

Deola dedi ki...

o kadar yorgunum ve iyi değilim ki kitaplardan uzaklaşır oldum bir kaç güzel yazı kendime getirmeye yeter oldu..onlardan birisin.
Sevgiler..

sadeceselin dedi ki...

Mayacım ne kadar müthiş bir anlatımın olduğunu söylemek istemiyorum, bunu zaten biliyorsun ama. Ama hani şu yürek tellerini titretiyorsun ya, yazdığın yazıyı dönüp dolaşıp defalarca okuyorum. Harikasın.
Sevgiler..

Oda ve Duvar dedi ki...

"Sabah uyandığımda,
Bir yalnızlık vardı içimde.
Gece yatağımda,
Ben bir yalnızlığın içinde...
Gün içinde, bir yalnızlık vardı içimde.
Gece düşlerimde bile,
Ben bir yalnızlık içinde...
Doğdum,
Bir yalnızlıktım annemin içinde.
Öldüm,
Bir mezardayım,
Onca ölünün arasında,
Bir yalnızlık içinde..."
MaviPipet...

Not: Başka bir yer için yazılmış bu satırlar. Sahibine iletilmek üzere bir güvercinin ayaklarına bağlanmış. Güvercin yolda giderken, bir dala takılmış ve yaralanmış. Onu iyileştirmeye çalışan çocuk, notu merak edip okumuş. Güvercin iyileştiğinde, notu tekrar ayağına bağlayıp, güvercini gökyüzüne salıvermiş...

İ.x.İ.r dedi ki...

Aslında hiçbirimiz yalnız değiliz..Yalnzılığa hasretiz..

cem dedi ki...

Ne kadar da özlemişim yazılarını okumayı..

beenmaya dedi ki...

@YALNIZLIK OKULU: değildir elbet. ama onu boşaltan ve bu yanılgıya düşen bizleriz ne yazık ki...

@sufim: yalnızlıklarımız boş değildir ki sufim öyle değil mi. üzerine bu kadar çok şey yazılıp sunulabildiğine göre nasıl boş olabilir ki...

@efsa: ve sen istediğin ve izin verdiğin müddetçe hep de olacağım prensesim...

beenmaya dedi ki...

@Evren: evet ilk defa senin için, sana yorum olarak taşınmıştı blog sayfalarına hatırlıyorum. ve senin en-lerinden biri olduğunu da biliyorum aynı benim gibi...

@öykü: güzel öyküm beğendiysen ne mutlu bana. kelimelerle dans etmeye gelince işte arada bir gösteriyorlar kendilerini sadece hepsi bu :)))

@Belgin: umarım hep yazarım canım benimde isteğim bu. ve çok teşekkür ederim güzel sözlerin için...

beenmaya dedi ki...

@Hayat: yalnızlık güzeldir elbet yerine, zamanına göe ve elbette bunu farkedene...

bir kez daha buradan kutlayayım güzel kızını. nice senelere...

@Ateş Böceği: yürek bir diğer yüreği hissetti demek ki ve söylemesi gerekti yalnızlığın hiç te boş olmadığını :))

@Bekriya: ama insan yalnızlığını kendiyle doldurduğunu fark edemiyor işte. yalnızlığa düşüreni hep başkası saydığından belki de...

beenmaya dedi ki...

@akıllıiğne: hoş geldin dost. ve dediğin gibi yalnızlık ta güzeldir anlamak için ve anlayabilene...

@PİA: yalnızlık benim
eski sevgilim
yalnızlık benim
en vefalı yarim
ben onu kimler için terkettim
o beni bırakmıyor

diyor ya Burak Aydos işte onun gibi...büyücülüğe gelince senin yanında ben ne yapıyor ne yazıyorum ki sağolasın güzel sözlerin için...amma velakin Harry Potter ve dünyasının meraklısı olduğumu da belirtmeden geçemeyeceğim :)))

@atesinsesi: olduysa eğer vardır ama bir nedeni :)))

beenmaya dedi ki...

@morkedi: teşekkür ederim :))

yalnızlığımda seni büyüttükçe kalabalıklaşacağım
sen kendi kalabalığında hep yalnız olacaksın

yılmaz odabaşı

bu da benden olsun :)))

@duygu: iyi geldiyse eğer sana ne mutlu bana :)))

@Galadriel Ar Feiniel: canım benim sağolasın çok teşekkür ederim :))

beenmaya dedi ki...

@Doğan Ömür: benimde benzer ama yarım kalmış bir notum var sahibine gönderilmeyi bekleyen o geldi aklıma. sanırım tamamlanmasının ve bir güvercin ayağına bağlanıp yollanmasının vakti gelmiş de geçiyor bile...sağolasın hatırlattıkların için...

@İ.x.İ.r: hımmm bak bu açıdan da bakılabilir hatta bakılmakla kalınmayıp bunun üzerine yazılabilir ve hatta sen bunu buraya yazmakla kalmamış olup o defterine çoktan döktürmüş de olabilirsin :))

@gereksiz adam: o zaman yine, yeni ve yeniden hoş geldin diyorum bir kez daha. özlenmek güzel şey ve de özlemek. sağolasın :))

İ.x.İ.r dedi ki...

Senin kalbin temiz Özlemim evet bunu bir kez daha gördüm=)

Adsız dedi ki...

Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil e nossa luta contra o comunismo. Abração

beenmaya dedi ki...

@İ.x.İ.r: :))) o zaman okumak için beklemedeyiz desene :)))

beenmaya dedi ki...

@Clausewitz: ah birde ne dediğinizi anlayabilsem ve acaba siz benim bu yazdıklarımı anlayabiliyor musunuz bir bilebilsem :))

google'ı kullanarak çeviri yapmak istedim fakat anlayabildiğim kelimeler sadece, tedavi, Brazilya, ziyaret etmek, komünizm ve mükemmel blog oldu. iyi birşey söylediğinizi varsayarak teşekkür ediyorum :)))

İDEA dedi ki...

Evet MAYAM evet,, yine buluşmuş yürekler,kelimeler ve kalemler.

YALNIZLIĞA dair hangi söz anılsa benim yüreğim sızlar.Kulaklarımın çınladığındayım.

beenmaya dedi ki...

@İDEA: bu kalemler, kelimeler ve yürekler daha pek çok buluşmalara, aynı yol üzerinde yolculuklara gebe biliyorsun değil mi...

İDEA dedi ki...

Biliyorum MAYAM biliyorum..

dick laurent dedi ki...

yalnızlık güzeldir..

beenmaya dedi ki...

@İDEA: :))))

beenmaya dedi ki...

@**: bence de...

Tayfun dedi ki...

Yalnızlık sırtı yamalı bir hırkaymış bana, üşüyorum.
Sensizlik hiç bilmediğim bir dünyaymış, henüz yeni yeni keşfediyorum.
Her adımımda acıyor ayaklarım, meğer sevgin altı delik ayakkabılarmış.
Göremiyorum önümü, camları kırık gözlüklermiş bakışların.
Varlığınsa rüzgarda savruluşuna tanık olduğum şemsiyemmiş, ıslanıyorum şimdi, bir deli yağmur altında...

beenmaya dedi ki...

@Tayfun: şimdi de burak aydos'un şarkısı geldi aklıma;

yalnızlık benim
eski sevgilim
yalnızlık benim
en vefalı yarim
ben onu kimler için terkettim
o beni bırakmıyor...