2.01.2010

UZUN SAÇLI ADAMA NOTLAR-II

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Ben seni aynı şehrin sınırları içinde bile bırakıp gidememişken, sen beni, benimle beraber bu şehri bırakıp gidiyordun işte...Bildiğim ama yine de hiç bu kadar yakın olmadığım bir gerçekti bu. Ve düşe dönüştüremeyeceğim kadar katı, acımasız, ağır...Yazık ki bazen düşlerin, gerçek hayatta hiç mi hiç yeri yeri yoktu.

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Gözlerimin kaç gidişe tanık olduğunu bilmeden belki de. Evet, hiç ummadığın kadar çok ayrılık yaşadık biz bu şehirle. Kimi zaman sonu gelmeyen vedaların ortağı olduk, kimi zamansa sessiz sedasız kaçar gibi gidenlerin ardından bakar bulduk kendimizi. Bu şehre geldim geleli pek çok şeye alıştım ben biliyor musun. Ben bu şehirde yaşamaya değil, bu şehirle yaşamaya alıştım. Ama gözlerim hala zamansız ayrılıklara alışamadı. Yazık ki vedaların, çoğu zaman artık kayıtsızlığa dönüşen alışkanlıkların arasında, hiç mi hiç yeri yoktu.

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Bazen çocukça bir oyunun sonunda, tüm o güzelliğe rağmen, çok acı bir gerçekle karşılaşabiliyordu insan. Çoğu zaman tek başıma ama iki kişilik yaşadığım bu oyunun güzelliği hiçbir zaman değişmedi. Ama sana bu kadar yakınken bir o kadar da uzağında kalmak bilmediğin kadar çok acı verdi bana. Senden, senin olduğun her yerden uzaklaşmayı düşündürecek kadar çok. Oysa biliyordum, güzel olan pek çok şey, acının da kaynağıydı aynı zamanda. Sen bu acıyı yaşamaya değecek kadar güzeldin, ve ben de cesur. Yazık ki cesaretin, hele ki tek taraflı bir cesaretin gerçekleri değiştirebilecek kadar gücü yoktu.

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Sana çok yakın, banaysa çok uzak olan bir başka şehire, söyleyeceğin başka şarkılara, ortağı olacağın başka dostluklara, anlara ve hatta başka aşklara...Artık bu şehre veda edip, başka bir şehrin sokaklarından yürüyüp caddelerinden geçeceksin. En güzel şarkılarını başka bir şehir için, başka bir şehrin insanlarına söyleyeceksin. Kıskanmıyor değilim seni elimden alıp, seni yaşayacak, güldürüp ağlatacak, seni bensiz paylaşacak olan bu şehri. Ama dedim ya ben burada, bu şehirle yaşıyorum. Beni var eden, ve benim seni var ettiğim yer burası. Sen bu şehirsin benim için, bu şehirse baştan başa sen...

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Ama birgün döneceğini biliyorum. Bana olmasa bile en azından bu şehire...Dedim ya bu şehire dönmen zaten bana dönmendir, bekliyorum. Yolun açık olsun uzun saçlı adam. Ve nerede olursan ol, bir yanın hep bu şehirde, hep bu şehirle, hep benimle olsun...

Gideceğini söyledin gözlerimin içine bakarak. Gitmeden son birşey istesem
senden...Kulağıma, sadece benim ve bu şehir için, son bir kez, bizim şarkımızı söyler misin?


Görsel: Deviantart

32 yorum:

haykırış dedi ki...

Sayın beenmaya,
Evliliğimin üçüncü ay'ında bulunduğum şehirden 45 günlüğüne mesleki kurs için Ankara'ya hareketimde yaşadığım anıları canlandırdı yazınız bana. Hoş her yazınızı okurken içinde mutlaka bir ben buluyorum ve o kadar keyif alıyorum ki şimdi olduğu gibi mükkemmel bir yazı, mükemmel bir anlatım ve içtenlik. Elinize sağlık. Ve mutlu kalmanızı diliyorum bu şarkıyıda size ve arkadaşınıza sizin şarkınız olsun diye gönderiyorum.
http://www.dailymotion.com/video/x96n73_mutluluk-yarkysy_shortfilms
Güzellikler ve mutluluklar sizin, sizlerin olsun.
Saygılarımla

sufi dedi ki...

"Kalbim onunla sonsuza dek yaşayacak" ahdini verdin bir kere...Bir kez daha beklemenin ödülünün dönüp dolaşıp seni bulması dileklerimle.Öptüm kocaman sevgilerimle.

cem dedi ki...

aynı hayata bakan insanların öncelikleri ne kadar farklı oluyor bazen.. keşke olmasa diyoruz ama oluyor işte...

Ve vedalara hiç alışamıyor insan her şeye rağmen...

(şarkınız çok güzel)

DeliRapunzel dedi ki...

bu şehirden çok sevdiğim birinin henüz! gidişi üzerine okuduğum içime en çok dokunan yazıydı...

gereksiz adama katılıyorum,
hangi şehirde, nerde ne zaman olursa olsun vedalara hiç bir zaman alışamıyor insan....

evo dedi ki...

"Yeni bir ülke bulamazsın.
Bu şehir arkandan gelecektir.
Sen gene aynı sokaklarda
dolaşacaksın.
Aynı mahallede kocayacaksın;
aynı evlerde kır düşecek saçlarına.
Dönüp dolaşıp bu şehre geleceksin sonunda.
Başka bir şey umma"*
*Konstantin Kavafis

sadeceselin dedi ki...

Var mı beni içinizde tanıyan?
Yaşanmadan çözülmeyen sır benim.
Kalmasa da şöhretimi duymayan,
Kimliğimi tarif etmek zor benim...

Bülbül benim lisanımla ötüştü.
Bir gül için can evinden tutuştu.
Yüreğine Toroslar'dan çığ düştü.
Yangınımı söndürmedi kar benim...

Niceler sultandı, kraldı, şahtı.
Benimle değişti talihi bahtı,
Yerle bir eylerim tac ile tahtı,
Akıl almaz hünerlerim var benim...

Kamil iken cahil ettim alimi,
Vahşi iken yahşi ettim zalimi,
Yavuz iken zebun ettim Selim'i,
Her oyunu bozan gizli zor benim...

Yeryüzünde ben ürettim veremi.
Lokman Hekim bulamadı çaremi.
Aslı için kül eyledim Kerem'i.
İbrahim'in atıldığı kor benim...

Sebep bazı Leyla, bazı Şirin'di.
Hatrım için yüce dağlar delindi.
Bilek gücüm Ferhat ile bilindi.
Kuvvet benim, kudret benim, fer benim...

İlahimle Mevlana'yı döndürdüm.
Yunus'umla öfkeleri dindirdim.
Günahımla çok ocaklar söndürdüm.
Mevla'danım, hayır benim, şer benim...

Kimsesizim hısmım da yok, hasmım da
Görünmezim cismim de yok, resmim de
Dil üzmezim, tek hece var ismimde
Barınağım gönül denen yer benim

Benim için yaratıldı Muhammed
Benim için yağdırıldı o rahmet
Evliyanın sözündeki muhabbet
Embiyanın yüzündeki nur benim

CEMAL SAFİ

Pilli Petro dedi ki...

aklıma benim de bi şehri terkedişim geldi, içinde olanlarla birlikte...

hani yüreğin ve aklın oralarda kalırda ruhsuz bedenin yol alır ya aynen öyle ..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Mayam
Her yazın herkesin içinde bir şeyler bulacağı güzellikte.
Yüreğine sağlık.
Sevgiler...

Göndermesen olmuyormu?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gitmese kalsa, olmuyor mu be canım?

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Sevgili Maya; vedalar acıdır nihayetinde.. ama biliyor musun kimse kimsenin gözlerinin içine bakarak konuşmuyor artık...? gözlerinin içine bakarak sevgimle...

öykü dedi ki...

Benı yazmıssın
kac kez gıttı o
ve kac kez döndu
bız kac kez bulustuk
kac kez ayrıldık
........

MAVİ TUTKU dedi ki...

Gidenler kalanlar...hayat.
Son nefese mutlu huzurlu kalana,kadar...

aysegul dedi ki...

nereye gidersen git,
nereye kaçarsan kaç,
sevdalarını ne kadar tüketirsen
tüket,
ne kadar aşık olursan ol,
ne kadar kazanırsan kazan
veya kaybet,
dönüp dolaşacağın yer beynin içidir.
bil ki ondan kaçışın yoktur !!!
yazan:ayşegül-şimdi

aysegul dedi ki...

işte onda kredimiz yoktur!!

çokçaaa öptüm :DDDDDD

Adsız dedi ki...

canim ozlem,
bir ''delete'' tusu yokki silinebilsin yasananlar, kalbindeki umutlar,umutsuzluklar, yasanmamsiliklar,kizginliklar,huzunler,sevincler... ne olursa olsun, nereye giderse gitsin eger gercekten icinde goturduyse seni bos ver... ne onemi var mesafelerin. yanindayken bile uzak olmasindansa, uzaktayken bile yaninda olmasi onemli :) guzel insan sevginin isigi seninle olsun... harika :)

beenmaya dedi ki...

@haykırış: eğer güzel şeyler anımsatabiliyorsam ne mutlu bana :)) çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz ve hediyeniz için. sevgiler selamlar yürekten :))

@sufi: beklemenin ödülü bir gün bir şekilde yerini buluyor öyle değil mi can sufim. ben daha çok öperim :))

@gereksiz adam: öncelikler değişiyor evet şaşırtıyor da bazen hatta kızdırıp, küstürüyor kimi zaman. ama yürekten öncelik olmak var ya işte o hepsine bedel ve değer öyle değil mi. bu arada şarkımız çok güzel gerçekten :))

beenmaya dedi ki...

@delirapunzel: umarım bu gidişin bir dönüşü vardır. bu hoşça kalın hoş geldini...ve dediğiniz gibi vedalar her seferinde aynı şekilde acıtıyor insanın yüreğini...

@MİNA: ne güzel oldu hatırlamak, hatırlatman. şimdi mırıldanıyorum kendi kendime...

@Galadriel Ar Feiniel: vay be şöyle bir sallayıp silkeledi bu şiir beni. sağolasın arkadaşım...

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: ruhsuz yol almak işte en kötüsü de bu değil mi zaten...

@YAŞAMIN KIYISINDA: canım benim sağolasın çok teşekkür ederim. ama seneler önce gitti bile :))

@özlem: olmuyordu demek o zamanlar ki gitti seneler önce. bana da yüreğimde bir tebessümle onu hatırlamak, ona dair yazdıklarımı tekrar okumak kaldı işte böyle :))

beenmaya dedi ki...

@BeD@rdeM: gözlerinin içine bakarak yürekten geldiği gibi yürekten geldiği şekilde öyle değil mi...sevgiler benden...

@öykü: ve her seferinde içiniz daha çok acıdı öyle değil mi...

@Onuncu Köyün Adamı: hayat bu işte öyle değil mi. elinde kalanlar sadece, sende kalanlar...

beenmaya dedi ki...

@ayşegül: ne de olsa her yere onu da götürüyoruz, onunla gidiyoruz öyle değil mi. ve sırf bu yüzden bile onunla iyi geçinmek gerekir :)))

@Harika: silinmesin de zaten. çünkü bilirim ki eksiğiyle fazlasıyla onlar sayesinde şu andaki benim ben...

Unknown dedi ki...

Giden geri gelir derler, elbet bir gün özlem biter derler ama o bekleme sürecinde yaşanan acıların hesabını kim verecek?

Ben "o" laştırdığın şehrin "sen" olmasını diliyorum.. en güzel günlerine eşlik edecek olan şehir.. :)

beenmaya dedi ki...

@Barış: ne güzel bir dilek bu. çok teşekkür ederim. dilerim hepimiz öncelikle kendi şehrimiz oluruz, kendi şehrimizde...

sevgilerle...

Belgin dedi ki...

Seneler önce giden, seneler sonra döner belki kim bilir..
Ne kadar güzel birini kaybettigini anlayip, dönmesi dilegiyle

öpüyorum canimcim:))

beenmaya dedi ki...

@Belgin: dönmese bile güzel bir şekilde hatırlanması da yeter öyle değil mi...

çöl çiçeği dedi ki...

merhaba grubunuza ben de katılmak istiyorum ..yazılarını takip ediyorum , gerçekten çok beğeniyorum...

beenmaya dedi ki...

@çöl çiçeği: öncelikle hoş geldiniz sayfama ve güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.

grubunuza katılmak istiyorum derken tam olarak anlamadım aslında :))

ercanduzgun206 dedi ki...

@beenmaya:'@haykırış: eğer güzel şeyler anımsatabiliyorsam ne mutlu bana :)) çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz ve hediyeniz için. sevgiler selamlar yürekten :))'

Güzel şeyler anlatıyorsun anlatmasına da genelde aynı yoğun baharat oluyor yemeklerin içinde. Yakıyor kavuruyor genzimizi. Çok dokunuyor bu neyse karabiber diycem değil, kırmızı biber desem yok o da değil. Ben kırmızı biberin tadını kokusunu tanırım ve çok da severim. Burda ayrı bişeyler var acıdan da acı, kırmızıdan da kırmızı. Yakıyor boğazımızı... Ne yasak ki? Yemeği mi yemesek? Yok olmaz. Baharatı mı ayıklasak? O da olmaz, tüm lezzeti kaçar. Aşçıya mı söylesek durumu? Bilmem! Bilmiyorum ki ne yapsak!

Sevgiyle...

beenmaya dedi ki...

@Ercan DÜZGÜN: valla aşçıya sordum bende ama o da bilmiyor bu işin sonunun nereye varacağını :)) hayır arada bir tatli, keyifli lezzetler de tutturuyormuş ama işte elinden gelen buymuş, elinin ayarı yokmuş biraz :)))

ercanduzgun206 dedi ki...

Ben özledim aynı ellerden yapılan hanımgöbeğini, elmalı turtayı ve en son yaptığı baklavayı. Baklavası çok güzel, gevrek gevrek idi. Görürsen tekrar, söyler misin bi baklava daha yapıversin ama bu sefer kat kat olandan değil de hani şu sarma gibi olanlar varya onlardan. Cevizi bol olsun, antep fıstığı daha da bol olsun. Acılı Adana'sı çok güzelmiş ellerine sağlık. Çiğköftesini de çok seviyorum. Ama tatlılarını özledim. Hiç olmazsa puding yapıversin.O daha kolaydır ne de olsa.
Ha bi de selam söyle benden:]

beenmaya dedi ki...

@Ercan DÜZGÜN: hem selamını hem de dileklerini iletiyorum merak etme :)))

Adsız dedi ki...

beğendim ama vedanı değil :):
bir güldüm bir hüzünlendim :(:

beenmaya dedi ki...

@Çalıkuşu-flame: bende de yazarken bir gülüp bir hüzünlenmiştim. teşekkür ederim :))