Pages

KENDİM/L/E KONUŞMALAR-XV

27.03.2012
Unutmak diye bir şeyin varlığına hiçbir zaman inanmadım. Bana göre; belleğin gizli kapaklı odalarında, tozlu raflarında duruyordur sadece olanlar ve göz önünde olmadığı için gözardı ediliyordur. Bu yüzden unutmuş gibi yapar ya insanoğlu en fazla. Ve buna kendi bile öyle çok inanır ki çoğu zaman, gün gelir unutuğunu sanır. Bu inancın büyüklüğüne, zamana, yaşanana ve daha pek çok etkene bağlı olarak da ya zaman zaman açılır o kapılar, çıkar her şey gün yüzüne ve hatırlanır ya da o odaların anahtarları hiçbir zaman bulunmaz, hiç açılmayan kapıların ardında yaşananlar unutulmuş sanılarak kalır.

İşte bu yüzden; unutmak diye bir şey yoktur bence. Unutmuş gibi yapmak, unuttuğunu sanmak vardır sadece...




Görsel: Özge Baki

30 sayfa ekleyen:

Vladimir dedi ki...

En unuttuğumuz bile zihnimizin derinlerinde, iöçeride bir yerlerde günü geldiğinde ortaya çıkmayı bekliyor. İnsan zihni tuhaf bir kutu. Hep kedi fare oyunları oynuyor kendi kendisiyle.

Adsız dedi ki...

en zoru da bu sanırım, "unuttuğunu sanmak", gün gelir, en beklenmedik anda acı bir tokat gibi çarpar yüzüne... insan kendini buna nasıl hazırlayabilir ki?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle katıloyorum; unutmak diye bir şey yok, mümkün değil zaten ...

Pilli Petro dedi ki...

olsa ha keşke unutmak diye bişi olsa, çok isterdim ...

Ness dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın.
(Yine..)

Sevgimle.

Şule dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam, insanlar belleklerini genetik olarak da saklıyorlarmış. Değil kendimizinkileri unutmak, anne-babalarımızın, hatta dedelerimizin falan etkilendiği şeyleri taşıyormuşuz.
Kabus gibi...

Ebru dedi ki...

iyi ki unutmuyoruz aslında.
Bir film vardı geçmişini unutan (vallahi unuttum detayları bak ya)

Merak etmeye başlamıştım seni.

Susan Çocuk dedi ki...

unutuyor taklidi yapmak...

Yazgüneşi dedi ki...

unutuldu sanılanlar.. bizi bir yerlerde bekler..
karşımıza çıkıvermek için
çıkarlar da...

- вєgυм - dedi ki...

Cok severek okudum yazini. Gercekten cok guzel ve dogru bir anlatim =)

ELİF dedi ki...

Aslında bazı şeyleri unutuyoruz ama ah şu şarkılar olmasa,şu parfüm kokuları olmasa,şu yaprakları havalara kadar kaldıran rüzgar olmasa,yüreğimizi kazımak için yazılmış cümleler olmasa.
Ben olmasam,sen olmasan...

Adsız dedi ki...

emre aydın-soğuk odalar

sevgimle,

Adsız dedi ki...

Unutulmaz deme bana unutulur unutulur..
Kapanır en derin yara acısı da unutulur..

Unutulur be Mayam:) yoksa insan nası ayakta durur..

beenmaya dedi ki...

@Vladimir: o kutuya giren bir daha hiçbir şekilde çıkmıyor evet ve kedi-fare oyunu gibi ne kadar doğru bir benzetme...

beenmaya dedi ki...

@rakamzen: buna hazırlıklı yaşamak mümkün değil sanırım ki böylesi de daha iyi aslında...düşünsene sürekli diken üstünde sürdürmeye çalıştığın bir yaşamı...

beenmaya dedi ki...

@Hayat İzlerim: aynen öyle canım benim...

beenmaya dedi ki...

@Pilli Petro: unutsak eğer belleksiz bir yaşam kısır bir yaşam olmaz mı peki...

beenmaya dedi ki...

@Ness: sevgiler benden canım Ness...

teşekkürler :))

beenmaya dedi ki...

@Şule: senin sayende duymuş ve öğrenmiş oldum ben de...

nesilden nesile nasış bir yaşanmışlık ve ağırlık aktarılıyor o halde desene...

Görür görmez dedi ki...

"Bu kadar mı olur, o görseldeki oyuncağın aynı vardı bende. Görür görmez bi ampul yandı kafamda 60 wattlık. Bir anda geçmişe döndüm yazın sayende dört-beş yaşlarında filandım o zamanlar hatta o günü bile hatırlıyorum daha dün gibi inanmazsın belki ama.."

Güzel haftalar dilerim, güzel kalpli Maya

beenmaya dedi ki...

@Nehir İda: benim de tercihim her şeye rağmen unutmamaktan yana aslında senin gibi...

çok yoğun bir dönem geçirdim canım yoksa iyiyim iyi :))

beenmaya dedi ki...

@Susan Çocuk: hatta en fazla yaptığımız da bu değil mi...

beenmaya dedi ki...

@Yazgüneşi: bir gün bir yerde mutlaka...

beenmaya dedi ki...

@ - вєgυм -: çok teşekkür ederim selamlar sevgiler :))

beenmaya dedi ki...

@"ELİF": unuttuğumuzu sanıyoruz ve sonra bazılarıyla hiç olmadık bir zamanda ve yerde yeniden karşılaşıyoruz işte...

beenmaya dedi ki...

@Adsız: teşekkürler :))

beenmaya dedi ki...

@suvebeyaz: unutmadığımız için ayaktayız belki de ne dersin :))

beenmaya dedi ki...

@Görür görmez: oysa burada görene kadar kimbilir o oyuncak, o yıllar nerelerdeydi belleğinde. işte en güzel örneği sen vermişsin söylemek istediklerime...

çok teşekkürler ve sana da iyi haftalar selamlar sevgiler :))

Adsız dedi ki...

yok yokk, ben hatırlasam ayakta kalamazdım:)))

beenmaya dedi ki...

@suvebeyaz: tamam tamam dediğin gibi olsun :)))