Pages

ALMAK MI ÇALMAK MI?

17.09.2009
İlk defa olmuyor bu ve eminim son da olmayacak. Ve eminim ki pek çoğunuzun başına gelmiştir de hatta belki de çoğunuz benim gibi ipin ucunu bırakmış, farkında bile değilsinizdir yazdıklarınızın başka bloglarda yayınlanmasına, forum sayfalarında yer almasına, toplu mail olarak dönüp dolaşmasına, hatta ve hatta cep telefonunda mesaj olarak kullanılmasına...

Birkaç kez başka sayfalarda yazılarıma denk geldiğimde teşekkür edip altlarına en azından ismimin yazılmasını rica ettim ve yapıldı da. Birkaç kez altında “alıntı” yazdığını gördüğüm ve yeterli bulduğum için ses etmedim. Bazılarına ise ne yorum bırakmak ne de uyarmak mümkün olmadı. Ama bugün Evren sayesinde gördüklerim ve devamında yapılanlar bu yazıyı istemeden ve hatta utanarak (asıl utanması gereken ben miyim bu da ayrı tabi) bu satırları yazdırdı bana.

Evet Evren dün akşam “bu yazılar sana ait değil mi” şeklinde bir blog sayfasına yönlendirdi beni. Ben bir iki yazı göreceğim sanırken bana ait pek çok yazının (en son Kasım 2008 tarihine kadar gidebildim) altında ismim veya alıntı olduğuna dair herhangi bir ibare olmadan, yazı isimlerinin yanısıra bazılarında içeriğin de değiştirilmiş (benim anneme yazdığım bir yazım babaya ithaf edilmiş mesela) olarak blogda yer aldığını gördüm. Yazılar yoruma kapalı olduğu gibi blogda kişiye ulaşabileceğim herhangi bir mail adresi de yoktu. Blog sahibinin ismine facebook’ta rastlayınca (hiç sevmediğim ve doğru dürüst kullanmadığım facebook bu sefer işime yaradı yani) oradan kendisine gerekli düzeltmeleri yapmasını rica eden bir mesaj yolladım ve ister istemez bir cevap bekledim. Cevap kısa bir süre sonra "bu blog sayfası sadece davetli okuyuculara açıktır” şeklinde bir uyarıyla geldi. İsmi yazılı olduğu için aynı kişiye ait olduğunu düşündüğüm bir başka blog sayfasında da yine bana ait bazı yazılara denk geldim ve henüz bu blog davetli hale gelmeden birkaç yorum bırakabildim.

Hiçbir şekilde yanlış anlaşılmak istemiyorum; sonuç olarak ben bir yazar ya da şair değilim, yazdıklarım da matah şeyler değil. Ama yazdıklarım bana ait, sadece benim kelimelerim. Başka sayfalarda beğenilip, yayınlanmaya değer görülmesi elbette ki çok hoş ve güzel birşey. Ama bahsi geçen blogların sahibi arkadaşın yaptığı gibi; Elif Şafak ve Can Yücel’e ait kelimeleri yayınlarken nasıl altlarına isimlerini yazıyorsa bende kendi kelimelerimin altında kendi ismimi, en azından “alıntı” olduğu ibaresini görmek isterim. Elif Şafak, Can Yücel değilim elbette olamam da ne haddime, ama en azından verdiğim emeğin karşılığı olarak bu kadar saygıyı da hak ettiğimi düşünmekteyim.

Dediğim gibi böyle bir yazıyı yazmak, blog linki vermek gibi bir isteğim ve düşüncem, yoktu. Ama yolladığım mesaja blogu davetli hale getirmek gibi bir cevap alınca, böylesi bir saygısızlık karşılığında yazmak istedim. Ne de olsa almak ve çalmak çok ama çok farklı şeyler öyle değil mi?

***ÖNEMLİ NOT: Yazıda bahsi geçen blogların adlarını sahibinden geç te olsa gelen özür ve düzeltme yapılacağı mailine istinaden -her ne kadar beni tatmin etmemiş olsa da- kaldırmış bulunmaktayım. Fakat yazımı sık yaşanan bu sorun konusunda hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşündüğüm için kaldırmıyorum.


Görsel: Deviantart

56 sayfa ekleyen:

Evren dedi ki...

bütün yazıların (ç)alıntı algısından uzakta tutmak adına; duyguya, yaşanmışa, emeğe saygı bağlamında; eğer biliniyorsa; kimden, neden, ne zaman yazıldığına dair bir bilgiyi not düşmek, önemlidir diye düşünürüm...

duygusuna çoğu zaman kendimi yakın hissettiğim, zaman zaman kelimeleri yüreğime kazınan sana ait kelimelerle karşılaşınca kızdım çok, evet bir can baba değilsin ve evet bir elif şafak da olmayacaksın ama; ÖZLEMsin ve BAKİsin...

Vladimir dedi ki...

Var böyle insanlar. Ne demeli bilmiyorum. Senin yazdığın yazının altına kendi imzasını atmakta sakınca görmüyor bulması da çok kolay, her bir entrynizin ilk cümlesinin ilk beş altı kelimesini google'da aratınca çıkıyor adresler birer birer. Çok sefil ve zavallıca. Senin yazdıklarını beğeniyor, ben de yazardım diye düşünüp hiç arlanmadan kendi yazısı gibi oturtuyor sayfasının ortasına. Belki afrein fala diyorlardır o yazdı zannedip de. Zavallılık, düpedüz zavallılık. :(

sufi dedi ki...

Sevgili Özlem;
Beğenmişler, sevmişler yazılarını tamam da,"bizler de beğenerek okuyoruz seni" yine de kocaman bir soru işareti!

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Tartışmaya açık bir konu olduğunu bile düşünmüyorum açıkçası.. Ben bir metin yazarıyım mesela ve yazılarım bana ait olduğu zaman güzel, çünkü senin de dediğin gibi onlar bize ait duygular... Ayrıca Elif Şafak da yazarak geliştirdi kendini, kendine aitleriyle büyüdü, gelişti, kimseden (ç)almadı!!! en hassas konularımdan biridir ve az bile yaptığını düşünüyorum. Bu tür ruh tecavüzcülerinin en azından birkaç kelimeyi hakettiğini düşünerek, şiddetle kınıyorum...
sevgiyle...

öykü dedi ki...

Kendıne aıt olmayan bıseylerı

"benım gıbı "
gosterebılmenın TURKCE de bı adı var
ama ben demeyecegım
anlayn anlar nasıl olsa..

sadeceselin dedi ki...

çok haklısın, çalmak denince akla hep hırsızlar gelir, eşyalar çalınır, arabalar, evlere girer bu hırsızlar ama ya düşünceleri çalmak? Kusura bakmayın ama bana düşünceleri, yaratılan sanatları çalmak en acımasızı gibi geliyor. Ve arkandayım.

Sevgi ve Işıkla...

Sokak Kedisi dedi ki...

Almak değil Çalmak elbette bunun adı.

Yazdıkları yıllardır okuyucuyla buluşan biri olarak beni de en çok üzen tecavüzlerdendir bu konu.

Blog dünyası var olmadan önce çaldıklarını sadece mektuplarda veya maillerde kullanırlar ve bu yüzden çok fazla tesbit edemezdik yazdıklarımızın nerelerde ne hallere sokulduğunu.

Ne yazık ki blog açmak için kriter yok ve herkes iki tuşa basarak kendine bir dünya yaratabiliyor. Ve ne yazık ki tüm blog yazarları ( daha doğrusu tüm net kullanıcıları demek lazım ) üretilene saygı duymanın onuruyla tanışmış değiller.

Hatta yavuz hırsız misali "madem senin ispat et öylese " kabalığını yapan çooook örnek gördüm :(

Telif yasalarıyla ilgili boşluklar sanal olarak daha da derinleşiyor ve kendimizi/ürettiklerimizi koruyamıyoruz bunun sonucunda.

En büyük alternatif ise içeriğini telif yasalarıyla koruyan, bu konuda tedbirini almış sitelerde yazmak ama bu da herkes için mümkün olmuyor malesef

Deşifre etmekle iyi yapmışsınız ama bu konuma düşünce yüzleri aşınacak olanlar bu hatayı zaten yapmıyorlar.

Geçmiş olsun,

Sevgiler

coffeé dedi ki...

öyle almakla çalmak farklı.. ben de baktım direkt davetiyeli okuyuculara açık hale gelmiş...
anlamak zor... yazılarını çalmayı biliyor da altına senin ismini yazmayı neden beceremiyor???

insanları anlamak zorlaşıyor çoğu zaman.. öperim..

gölge dedi ki...

Bir de çaldıkları blogları başka sitelerde yayınlayanlar, yayınlamayı geç yapılan yorumlara kendi yaşamış gibi cevap verenler var ki onlar daha da içler acısı.

Hülya Konar dedi ki...

cevap:
çalmak!

İDEA dedi ki...

MAYAM,,
Sözsüzlükler,küskünlükler böyle başlar işte ruhta.Bir,iki,üç..... derken bir bakmışsın almış başını gitmiş.Herşeye eyvallah diyor da insan,bir tek duygularının çalınmasında dünya başına yıkılıyor.Çünkü bizi biz yapan ev,araba,altınlar,mücevherler değil ki.Bizi biz yapan kelimelerimiz vasıtasıyla ortaya çıkan ruhumuzdur.''Onlar benim çocuklarım'' derim her zaman kelimelerim için ben.Ve seninde çocuklarına sahip çıkmak adına elimden geleni yapmaya hazırım.Her zaman,konu ne olursa olsun yanıbaşında desteğinim.

Ve bir not daha;
Sen evet bir Elif ŞAFAK değilsin doğru.Ama bir Elif ŞAFAKta bir ''SEN'' olamaz.

Pretty Woman (Aka likeaprayer) dedi ki...

Merhaba Evren bana da aynı şeyleri söyledi geçenlerde. Bakın yazdım buraya da;

http://likeaprayersworld.blogspot.com/2009/08/hrszlar-ugursuzlar-cig-sut-emmisler.html

yapıyorlar ve engel olamıyoruz.
"insanoğlu çiğ süt emmiş."

7.oda dedi ki...

benim hiç bir özelliği olmayan bir fotoğrafımla yarışmaya katılanı bile olmuştu :))
bknz: Hırsız

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Sevgili Beenmaya, bence soyle biz de bilelim kim oldugunu.. bu kadar kolay mi, kusura bakma demek ve hicbirsey yokmus gibi ortalarda dolanmak..?
Durustler de, olmayanlar kadar cesur olmali bence..
hani nerdeyse sen kusura bakmayin diyorsun..

Evren dedi ki...

sen gene de şanslısın, inanmasan da bir özrün var elinde, geçenlerde benim "tut ellerimi" blogumla başlayıp seninle devam adamdan ve yazdığı platform yöneticisinden ses seda yok inan ki, bildiğin üzere :)

Belgin dedi ki...

Mayam bence Mehtap hakli, onlarin kim oldugunu bilmek/bildirmek gerek.
Saygisizligin bu kadarinada pes dogrusu..

Arzu Eylem dedi ki...

Bir insanın gönlünden sayfalara dökülenler, oldukları, olmak istedikleri, oldurmak istedikleridir Mayam. Bu yüzden yazmak değişmenin ve değiştirmenin en güzel yoludur belki de. Bu yüzden sana ait olan herşey başka birinin dilinde dolanıyorsa bundan büyük şeref yoktur ama bir şartla. O yüreğin ve hakkını vererek ve ismini anarak tabi ki.
Maalesef yaşadığımız dönemde üretilenin paylaşılmasını insanlar ona el koyma olarak anlıyorlar. sen itiraz edip bu benim emeğim dediğinde seni mülkiyetçi ve narsist yerine koyma ukalalığında bile bulunabiliyorlar. Bu durum hepimizin başına geldi. Geçmiş olsun diyorum canım sana ama sanal alemde bunun önüne geçilecek bir çözüm bulunamadığı takdirde bu hep tekrar edecek maalesef.

senin yüreğinden dökülenler benim için ve anlıyorum ki pek çok arkadaşımız için de pek çok yazara verilen değerden farksız belki kat be kat fazla. Bu yüzden kendini kıyaslamana kızdığımı bilmeni isterim.

Ayrıca yazılarınızı yasal olarak koruyabilmeniz için çok ekonomik yollar var. Yayına girmeden önce yayınlanmış veya yayına hazırlanmış yazılarınızı onaylatmanızı tavsiye ederim. Belki böyle bir işlem yapılırsa bu kişileri dava etme hakkı doğar. Bir yaptrım olabilir. Bu yöntemi sen biliyorsun Mayam.

Kucaklıyorum seni sevgiyle:)

cem dedi ki...

Ben yazımımın kullanılmasına kendim açısından çok umursamazdım ki kullanılacak yazılarda yazmam sen gibi.. ama karşı tarafın ruh haline üzülür ve acırdım bu kesin. başkasının duygularını kendi duygunmuş gibi yutturmaya çalışmak en başta kendine iyi yüzlüüktür ki altından nasıl kalkıyorlar bu halin anlamam...

beenmaya dedi ki...

@Evren: önemlidir elbet, yazana saygıdan dolayı en çok da önemlidir. ve teşekkür ederim güzel sözlerin için...

@Vladimir: daha da kötülerine denk geldim aslında arkadaşım. yazıyı kendisininmiş gibi yayınlayıp altında "ne kadar güzel tebrikler" diye yorum bırakanlara gayet rahat bir şekilde teşekkür edenler de var ne yazık ki...

@sufi: hem de öyle büyük ki bu soru işareti sevgili sufi cevabı, nasıl doldurulup yanıtlanacağı bilinmiyor...

beenmaya dedi ki...

@BeD@rdeM: ve kendimize ait duygularımıza sahip çıkmamız, onlara hak ettikleri saygının bu şekilde gösterilmesini beklememiz de en doğal hakkımız öyle değil mi...teşekkürler sevgiler...

@öykü: ama anlamayan, anlamamazlıktan gelen, önemsemeyen hatta belki de bu yazdıklarımıza gülerek eğlenen pek çok kişi de var ne yazık ki öykücüğüm...

@Galadriel Ar Feiniel: düşünceleri, emeği çalmak evet belki de en büyük suçlardan biri dediğin gibi...sevgi ve ışık seninle olsun...

beenmaya dedi ki...

@Sokak Kedisi: telif haklarıyla ilgili var olan yasalar bile yetersizken özellikle sanal ortamda bu ipin ucu kaçmış ne yazık ki. dediğiniz gibi herhangi bir kontrol ve yaptırım mekanizması ne yazık ki yok ve bu durumda yazdıklarımız kullanan kişilerin vicdanına göre saygı görüyor. çok teşekkürler bu güzel yorumunuz için. sevgiler selamlar :))

@coffeé: oysa bana çok sonra gönderdiği özür mailinde "benim onun alıntı yaptığına dair yazdığı bir yazıyı gözden kaçırmış olduğumu" söyledi. nasıl gözden kaçırdığımı anlamadım. üstelik öyle bile olsa tek bir yazıda değil bütün yazıların altında bu ibarenin olması gerekmez mi...

@gölge: hemde gayet rahat bir şekilde yazının güzelliğine dair yapılan tebrik yorumlarını kabul edenler öyle değil mi...

beenmaya dedi ki...

@hülyakonar: evet bu şekilde yapılıyorsa yazık ki tek ve doğru cevap bu canım...

@İDEA: canım ne güzel, ne doğru sözcüklerle ne kadar az ve öz anlatmışsın aslında bütün söylemek istediklerimi. yanımda olduğunu biliyorum hem de her zaman. ve güzel sözlerin içinde çok ama çok teşekkürler :))

@Pretty Woman: bu konularda Evren'i sorumlu bakan falan yapmak gerek sanırım. blog hakları savunucusu falan :))

bariisss dedi ki...

Daha önce de başka blog kullanıcılarından duymuştum bu şikayeti. ŞU yaptığın iyi olmuş silmeye de hiç gerek yok yazıyı. Saygısızlıktan başka birşey değil yapılan...

beenmaya dedi ki...

@7.oda: yok artık demek istiyorum. ödül almış mı bari tebrik etseydin :)))

@Mehtap Pasin Gualano: Mehtap'cım aslında yazının ilk halinde blog isimlerini vermiştim. ama sonrasında gelen özrün karşılığı olarak daha fazla yayınlamak istemedim ki zaten bloglardan birisi açılmıyor. ama eğer belirtilen düzeltme yapılmazsa o zaman bu konuda tekrar düşüneceğim.

@Evren: yani bu işin de duyarlıları ve duyarsızları varmış demek ki dediğin üzere :)))

beenmaya dedi ki...

@Belgin: canım dediğim gibi geç te olsa dilenen bir özür var sonuçta ve bu cevap hakkına istinaden blog isimlerini yayından kaldırdım. bana duyulmamış bir saygıyı herşeye rağmen ben göstermek istedim...

@Arzu'm: canım çok teşekkür ederim her cümlesine katıldığım bu güzel yorumun için. güzel sözlerin içinde ayrıca bir teşekkür daha :)) yönteme gelince bugünden sonra şart oldu artık en kısa zamanda...öperim...

@gereksiz adam: bana ait, benden çıkan kelimeleri kendisininmiş gibi yayınlıyorsa, hatta yetinmeyip altına gelen tebrik içerikli yorumları şahsen kabul edip teşekkür ediyorsa işte o zaman umursanıyor be arkadaşım yazdığın ne olursa olsun. çünkü o yazılar sahipsiz değil, çünkü o yazılar senden çıkma. en azından "alıntı" ibaresi yapmak çok zor olmamalı. psikolojilerine gelince başkalarını kandırmaktan ziyade kendisini kandıran ve bu şekilde yaşayan bir insanın durumu ne olabilir ki...

Adsız dedi ki...

Maalesef engel olunamıyor bunlara korsan her yerde var ne yazık ki.Çok çirkin bir davranış.Umarım tekrarlanmaz.Yasal uyarılarda işe yaramıyor..

Ve son olarak herkes birşeyler yazabilir yazının güzelliğini okuyanlar anlar.İyi ki varsın.

Sevgiler..

beenmaya dedi ki...

@cosmos: evet hayatımızın her alanında var artık ve özellikle de sanal ortamda ne yazık ki bir önlem alınamıyor bu tip durumlar için...

güzel sözlerin içinde çok ama çok teşekkürler sevgiler :))

bariisss dedi ki...

bnm yorumumu nie yayınlamıosn :S

Hayat dedi ki...

Aynı durum geçenlerde 'Sarhoş balık ve topal martı' nın yazılarında söz konusu olmuştu.
Ne yapmalı bilmem, bana da acınası bir durum gibi geliyor.
'Kusur görmemek' ten dem vururken, nereye kadar' ını ben de bilmiyorum maya' cım.
En iyisi, telif hakkı konusunda yazılarını korumaya alman belki de...

***
beenmaya dedi ki...

o halde sana kocaman bir iyi ki doğdun öpücüğü hem de yürekten kabul mü :)))

17 Eylül 2009 Perşembe 16:01

Hiç itirazım olamaz, öbür yanağımı çevirdim bile, bak!... ;))

Güzel yüreğin hep var olsun canım...

kapalııı dedi ki...

herkes bir başkası olma hevesine kapılmış gitmiş,,heves diyorum çünkü böyle bir şey söz konusu olursa geçici olur benim düşündüğüm,,,her daim her yazı kopyala yapıştır yapılmaz ki canım,,,
şiddetle kınıyorum!!! yazık, emeğe saygı yok da özele de yok demek ki,,,

OlurÖyle dedi ki...

bu niye yapılır ki? blog açma amacımız ne? ben neden yazıyorum? hissettiğim bilinsin diye belki sadece rahatlamak adına..sen yazmayacaksan yazmak istemiyorsan başkasının yazılarını kişisel düşünceymiş gibi kullanmak niye?bu çok komik, tuhaf ve anlamsız. beğendikleri cümleleri kullanan arkadaşlarım oldu blogumdaki ama bu senin bahsettiğin çok başka bir şey ve hala ben amacını anlayamıyorum..zordan başkasını yaşamak gibi..çok saçma ama bu çok!

beenmaya dedi ki...

@bariisss: tuhaf olan şu ki senin ilk yorumun ikincisiyle aynı anda ulaştı bana. yani bu sabah görebildim.

ilk yorumunda zaman 22.43ü gösteriyor. bense yorum cevaplamaya 22.25 te başlamışım. ama senin yorumun bana ulaşmamış. hatta en son yorum cosmos'dan gelmiş ve onu da 00.10 da cevaplamışım. sonrada çıktım zaten netten. sende 2. yorumunu 00.26'da yollamışsın. sabah geldiğimde ikisini birden gördüm valla.bu blogdaki bu tarz enteresan durumları inan anlamış değilim. yoksa neden yayınlamayayım ki senden gelen yorumu canım benim aşkolsun :)))

beenmaya dedi ki...

@Hayat: özellike sanal ortamda bir kontrol söz konusu değil ne yazık ki. ve bu anlamda yazılarımıza bir şekilde sahip çıkmamız yöntemleri öğrenmemiz gerek evet...

o zaman bir öpücükte öbür yanağına :)) tekrar iyi seneler diyorum sana :)))

beenmaya dedi ki...

@b.n.n; yani kısaca insana saygı yok genel olarak düşündüğümüzde öyle değil mi...sevgiler canım...

@Karakutu: hayır beğendiysen kullanabilirsin de ama olması gerektiği gibi yazana ve yazılana saygı göstererek. ama işte en büyük eksikliğimiz de saygı değil mi zaten...

LoLLa dedi ki...

sonuna kadar haklısın,
onlar sana ait, SEN varsın onlarda ve biri çıkp da bunu yaparsa kesinlikle ceza almalı bence,
fikir, düşünce, duygu hırsızlığı tam da bu işte. .
sinirlendirio insanı !
ne kadar ucuz bir hareket,
ben yazamıyorum ama bak çaldım hazır yazılmışı var demek, ,

Seyyah dedi ki...

hoşlarına giden kelimelerle beraber, duyguları, anları ve anıları sahiplendiklerinden bihaber yaşayan, üstelik bunları saçma sapan bahanelerle haklı hale getirmeye çalışan o kadar çok insan var ki..hergün bir yenisi çıkıyor karşımıza. ilk değildi eminim ki mayam, dilerim ve umarım ki son olsun.

beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...

@LoLLa: yazılmış bir yazıyı beğenmen durumunda elbetteki kullanabilirsin. hepimiz yapmıyor muyuz bunu sevdiğimiz yazarlardan alıntılar, şiirler yazıyoruz sayfalarımızda. ama isimlerini ekleyerek elbette. çünkü bu herşeyden öte yazana ve yazılana saygıdır öyle değil mi...

@Nily: umarım son olur canım benim umarım...

LoLLa dedi ki...

tabii ki, akademik literaturde bile bunu yapan insanlar var ya, biliosun ben tez yazdim ama arastirmadan cok kaynakcayi ve metin icinde kaynak gosterme vaktimin cogunu aldi, aksi hirsizlik cunku. ama maalesef ozellikle tr insaninda bu bilinc yok cogunda,
tekrarliorum sikayetci olunmali ama dogru nereye!

beenmaya dedi ki...

@LoLLa: evet doğru soru bu işte ama cevabı olmayan; nereye...

Pilli Petro dedi ki...

e pes yani oha diyorum yani bu kadar hadsizliğe katlanamıyorum ya bu nasıl bi şey. kimbilir kimler daha nerelere yazıyo maya ay uyuz oldum gece gece.

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: gerçekten de aklım almıyor düşününce ama daha kimbilir nelerle karşılaşıcaz. hatta bilmediğimiz neler var kimbilir...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bu da hırsızlığın sanal alemdeki adı olmalı Özlem'ciğim.
Yazık çok yazık!!!!

beenmaya dedi ki...

@özlem: aynen öyle özlemciğim aynen öyle...

Bireysel dedi ki...

Fazla kasmışsın
Gerçekten çok sana özel ifadeler olsa onun da kendini ifade etmek için kullandığı şeyler olmazdı.Asıl canını sıkan tarafı aslında bu"yeterince özel olmamaları"
Bir başkasının seni kopyalayarak
Senin yazdıklarını yazarak sen olma şansı var mı ki ?
kendi ifadesinin altında ezilmek bu !
Senin izinden ilerleyecek sen olmasından mı korkuyorsun))
Hem çok çok özellerse onları çalıp kullananın üzerine bol gelip çirkin duracaktır(fazla kasma...)

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: bana özel ifadeler olup olmadığının hafifletici veya kastırıcı etkisinin bu durumda hiçbir önemi yoktur. ki bu özel olma durumunun kararını vermek kimseye de düşmez. ha yok illa düşecekse de kendi yazdıklarıma dair bu kararı ben veririm; benim yazılarım bana özeldir ve kimsenin benim onayım olmadan tek bir cümlesini kullanmasını istememek en doğal hakkımdır.

her kişinin kendi cümleleriyle kendi annesine veya sevgilisine yazdığı bir yazının özelliği başkasını da ilgilendirmez zaten. burada önemli olan tek şey bir başkasına ait bir yazıyı kendi annene veya sevgiline yazmak istiyorsan en azından sadece "saygı"dan ötürü bir "alıntı" veya isim ibaresi kullanılması gerekliliğidir.

ben buna "saygı" diyorum siz "kasmak diyorsunuz. bu da sizin düşünceniz elbet. katılmamakla birlikte sadece saygı duyarım...

teşekkürler...

Bireysel dedi ki...

Peki

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: benden de bir peki o halde...

Bireysel dedi ki...

"peki" benim ifademdi ama tabiki kullanabilirsin))

ama ben"peki"yi bana cevap olmadığı için kendime nokta koyduğumu ifade etmek için kullandım.Sense "peki"yi tafra yapma anlamında bana kullandın.
Görüldüğü gibi aynı şeyleri konuşsak bile arkasındaki duygular farklı...

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: aslında "peki'nin kullanılış anlamı aynı ama anlaşılan arkasındaki duygular değil de "anlaşılan" duygular farklı...ki siz "tafra" olarak düşünmüşsünüz. oysa ben kendi adıma aynı düşünmediğim birine karşı "tafra" yapmak gibi bir hakkım olduğunu hiç sanmıyorum ve bunu da yapmıyorum zaten...

"peki" nin şahsi veya noter tasdikli bir ifade olmadığına dair birşey demeye de gerek yok sanırım :)))

Bireysel dedi ki...

Olur mu,önce ben duygulanıp "peki"dedim.Sonra sen başka binlerce ifade kullanabilecekken bunu kullanmayı tercih ettin
ama dostça ve saygılı bir alıntıydı,sağol))


Ben aldırmam ifadelerimi kullanabilirsin dilediğince çünkü ben kullandım attım başkası da kullansın atsın...
Ha bazıları biriktiriyor çöpleri , o da ayrı

Bireysel dedi ki...

not:ben sana tafra yaptın demedim."bana tafra yapıyor"diye düşündün dedim

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: giriş bölümümüz bile o kadar farklı ki gelişme ve eğer olacaksa sonucun çok başka yerlere gitmesine hiç şaşırmıyorum. o nedenle de nasılsa aynı noktada uzlaşamayacağımız için ve daha da önemlisi alakasız gidişatın gösterdiği üzere alakasız noktalara varmamak adına eyvallah diyorum sadece...

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: yanlış anlamışım kusura bakma ama bu senin beni yine de yanlış anladığın gerçeğini değiştirmemiş. çünkü ben kendi yapmadığım gibi seninde bana tafra yaptığını hiç düşünmemiştim...

Bireysel dedi ki...

peki



~son~
))

beenmaya dedi ki...

@Tutku Moruğu: :)))

p.s: benimki noktalı :)))