Pages

İKİ ADAM VE BİR KADIN

15.06.2010
Güzeldi adam. Pek çok kişinin yerinde olmak istediği kadar yakışıklı, başarılı, iyi huylu...Işıl ışıldı her zaman; gittiği her yere gözlerinden, yüzünden, yüreğinden güzel, iyi, silinmez izler bırakıyordu. Mutluydu kendi kalabalığında, dışındaki kalabalıkla mutlu olmasını biliyordu. Sonra bir gün bir kadını sevdi, hem de hiç farkında olmadan. Sevgi bilmediği bir şekilde girdi hayatına, hiç ummadığı bir anda gelip de ekleniverdi içinin hiç bilmediği yanlarına. Şaşırdı adam, bocaladı, aklıyla yüreği arasında olur olmaz hesaplar yaptı. Ne kendinden emin oldu ne de sevdiği, sevildiği kadından. Güvensizlik kıskançlığı ekledi ardına, hırs saygısızlığı. Sevgi şekil değiştirip bir zehir gibi yayılmaya başladı tüm vücuduna, güzel olan ne varsa sinsi sinsi kemirip de tüketmeye şartlandı. Önce kendini zehirledi adam yaşayamadığı, yaşatamadığı sevgisiyle, sonra da etrefında kim var kim yoksa bir hastalık gibi herkese kötülük bulaştırdı. Güzelliği kayboldu adamın bir anda. Gitgide küçülüp, çirkinleşti. Kendinden uzak, yalnız, tanımsız, sevgisiz kaldı.

Adam çirkindi. Sadece kendini düşünen, bencil, hırslı ve kinci...Kötücül bir yan vardı içinden taşan; gittiği her yere karanlık bir hava, alınan her nefese kötü bir koku gibi bulaşan. Ne kendine değer veriyordu, ne de etrafındakilere. Hayat onun için bir oyundu sadece gücünü her şekilde sınadığı, sınandığı. Kendi kalabalığında yalnızdı adam ama ne farkındaydı bunun ne de olsa bile umurundaydı bu durum. Sonra bir gün bir kadını sevdi. Kendi bile şaştı buna, aklı dağları denizleri aştı, yüreği içine sığmadı taştı. İnkar etti, kötü sözler söyledi önce, sevdiği ama sevilmediği kadına türlü türlü yanlışlar bulaştırdı. Sonra baktı ki kurtulamadı, için için yer etti bu sevgi içinde, duruldu birden adam. Kendi içine döndü gözleri, kendinden önce içindeki kötülükle tanıştı. Çok dolaştı kendinde, yanlışlarını toplayıp, birikmişliklerini boşaltıp, yaralarını sardı. Sevgi şifa oldu içine, önce kendini iyileştirdi sonra da çevresini. Kötülüğü kayboldu adamın bir anda. Gitgide büyüyüp, güzelleşti. Kendine yakın, kalabalık ve sevgili kaldı.

İki adam ve bir kadın vardı bu hikayede. Aynı kadını ayrı ayrı çok seven iki adam...Biri iyiliği kötülüğün karanlığında yitirip de kendini kaybedecek, diğeri kötülüğü iyiliğin aydınlığında yok edip kendini yeniden yaratacak kadar çok hem de...

Bu hikayeye şahit olanlar bir kez daha anladı ki; sevgi her insanda aynı durmuyordu işte. Söylendiği gibi kalmıyor, aynı dilden yazılmıyor, yaşanmıyordu yüreklerde. İçindeki saygıyla, güvenle, hırsla, kıskançlıkla, iyi kötü ne varsa hepsiyle bir yoğrulup durarak ya eksilip eksiltiyor ya da çoğalıp çoğaltıyordu seni başka başka sevgilerde. Ya şekil değiştirip bir hastalık gibi zehrini her yere yayıyor ve çirkinleşiyor, ya da şifa dağıtıyordu umudu yenileyip, ışığını kaybetmişlere...Sevgi adının karşılığını biraz da kendini yaşayan ve yaşatan yüreklerden alıyordu.



*İlk yayın tarihi: 18/06/09
**Görsel:
Deviantart

30 sayfa ekleyen:

Pilli Petro dedi ki...

aklıma direkt "bir de sen onu benim gözümle gör" lafı geldi maya. sevgi herkeste başka bir elbise olarak kuşanıyor

kiminde ağır dekolteli kışkırtıcı, kiminde son derece sade monoton, kiminde giyinik olmakla olmamak arası bir şey her türü var ....

Erkan Şen dedi ki...

Bencil

Bencilce tüm dualarım
Söz konusu sen olduğunda
Unutma istiyorum beni bir an bile
Ben gittiğimde benimle gel
Kaldığımda benimle kal istiyorum

Bencilce tüm düşüncelerim
Söz konusu sen olduğunda
Hayallerimde teksin hep
Kimsecikler yok Dünya'nda
Yalnızız bir başımıza

Bencilce tüm hayatım
Sensizliğe isyan tüm hallerim
Sevdam yokluğum
Bencil de olsa sen her nefesim
Sen diyen bencil benliğim

Bencilce olması da gerekir zaten
Benim sevdam, benim aşkım
Benim duygularım, benim hayallerim
Bencil hayatımın bensiz tekliği
Beni ben olduğum için seven yalın güzelliğim

Not: Geçenlerde bir arkadaşımla paylaşmıştım bunu. Şimdi bu yazıya bir yorum farkı katar diye düşündüm...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya'm,

Sanırım, kişi önce kendini tanımakla, kendisiyle barışmakla ve kendisini sevmekle işe başlamalı.
Yaşamdan ne istediğini bilemeyen, kendini tanımayan bir kişi, gideceği yönü doğru bulabilir mi? Kendini sevmek, değerli bulmak, önemsemek sözcüklerini bencillik anlamında kullanmıyorum. Bencillik daha başka bir şey.

Kendini sevmeyen, başkalarını sevebilir mi ki?

Senin yazılarını okumayı seviyorum...

kapalııı dedi ki...

"o mükemmel değil sen de mükemmel değilsin. asıl soru birbiriniz için mükemmel olup olmadığınız." her seferinde ilk defa izlermişcesine izlediğim Good Will Hunting filminin en özel repliklerinden biri....
sevgi aradaki bağı mükemmel kılanlarda güzelken, birbirlerini mükemmel kılmaya çalışanlarda zehrini salıyordu...
iş yüreğe dokunurken hissini olabilidğince saf halde yakalamakta bitiyor,,,

sufi dedi ki...

"Sakın bir söz söyleme
Yüzüme bakma sakın
Sesini duyan olur
Sana göz koyan olur

Düşmanımdır seni kim
Bulursa cana yakın
Annen bile okşasa
Benim bağrım kan olur

Dilerim tanrıdan ki
Sana açık kucaklar
Bir daha kapanmadan
Kara toprakla dolsun

Kan tükürsün adını
Bensiz anan dudaklar
Sana benim gözümle
Bakan gözler kör olsun"İnsan bu sözleri söyleyecek gibi seviyorsa vay haline! Aman aman uzak durmalı böylesi bencil sevgilerden.Bedduaya bak "kan tükürsün adını candan anan dudaklar" diyebiliyor.Oysa bu şarkıyı öyle çok severim ki..
"Dostumdur seni kim
bulursa cana yakın
Herkim beğense seni
Benim bağrım gül olur"diye de sözlerini değiştirip söylerdim. Sevdiğimiz kişiyi benim malım gibi değil "hakkın varlığıdır diye" sevdik mi, zaten bütün sorunlar çözülüyor ve herşey yolunda gidiyor can mayam, sevgilerimle.

Sokak Kedisi dedi ki...

Sahip olmadığımız bir varlığı sevmeyi başarabildiğimiz zaman aydınlanacak hayat belki de.

Aşk değiştirir... İnsan bazen kendine bile şaşırır... Bu ben miyim diye bakakalır hatta yaptıklarına...

Aklın yerini alıyor gibi bazen, kalbe oturup beyne hükmeden bir tınısı var resmen.

Kalemine sağlık bu nefis paylaşım için.

nox dedi ki...

sonuçta güzel de çirkin de sevmiş.

sevgi kötü için iyi,
iyi içinse kötü
gibi bir çıkarım buldum :)

tamam adamlar böylemişte, kötüyü iyi eden kadın iyiyi kötü ederken bir aynaya dönmemiş mi?kadının rolü yokmuş,rol sevgide,iyi ve kötü adamlardaymış.

kadın iyi adama yazık etmiş-tipik bir türk filmi repliği oldu :)

yada iyi adam kadına..en güzeli kötü olmak gibi bir sonuçta çıkarttım; kötü olunca iyi olma ihtimalin var, iyi iken kötü olunca iyice cuvallanılıyor...

tamam kendi sınırlarımı da aştım , hikaye güzel, keşke ama keşke bir kadın yerine suyu güneşi bulutları kar'ı sevseymiş erkekler, en güzeli bu :)
sağlıcakla mutlu kal

Yılmaz Barış dedi ki...

gerçekten güzel anlatım olmuş...

beenmaya dedi ki...

@Pilli Petro: evet bu elbisenin özünde kumaşı aynı olsa bile herkesde duruşu farklı oluyor öyle değil mi...

beenmaya dedi ki...

@Erkan Şen: sevgi içinde bencilliği taşır elbette ki taşıması da gerekir bir nebze. ama işte çok ince ve önemli bir sınır değil mi sevgide bencillik aşırıya kaçtığı an zarar veren, verdiren istenmese, farkında olunmasa bile...

güzel dizeler için de ayrıca teşekkürler...

beenmaya dedi ki...

@aysema: hep buna inanırım ya ben de zaten; hayatın aslı her şeyiyle insanın içindedir her zaman. içindeki hayatın farkında olmayan, onu yaşayamayan biri dışındaki hayatı da yaşayamaz ne yazık ki...

teşekkürler ve kocaman sevgiler :))

beenmaya dedi ki...

@b.n.n: harika bir replik ve yorum bu canım. tüm yazının özeti gibi...çok teşekkür ederim...

beenmaya dedi ki...

@sufim: sözleri hoşuma gitmese de ben de bu şarkıyı çok severim can sufim o halde ben de sana senin sözlerinle eşlik edeyim olmaz mı :))

ve ne güzel demişsin; "Sevdiğimiz kişiyi benim malım gibi değil "hakkın varlığıdır diye" sevdik mi, zaten bütün sorunlar çözülüyor" diye...

böyle sevgiler yaşamak, yaşatmak dileğiyle...

beenmaya dedi ki...

@Sokak Kedisi: aşk akıl işi değil yürek işi aslında ve sadece. ama işte biz en çok bu kısımda karıştığımız için sürekli akılla yüreği karşılaştırdığımız, karşı karşıya getirdiğimiz için yaşanıyor tüm sorunlar belki de...

çok teşekkürler canım. sevgiler...

beenmaya dedi ki...

@beyazmavi: "sevgi kötü için iyi,
iyi içinse kötü gibi bir çıkarım buldum" demişsin ama kesinlikle böyle bir çıkarım yok burada. sevgi herkes için iyidir, iyileştiricidir, aydınlıktır, güneştir. ama işte yaşarken ve yaşatırken ki haller sevgiyi kişiden kişiye göre değiştirir ve ne yazık ki bazı yüreklerde sevgi karanlığa gömülür sahibi tarafından...

kadının rolünü sorgulamıyoruz burada sevgili beyazmavi; burada sevginin yüreklerde duruş ve büyüyüş hali anlatılmaya çalışılan. ama sorduğun kadının ayna hali ise o zaman hikayede olanı şöyle aktarayım sana; kadın her ikisine de iyilik anlamında aynı ölçülerde davrandı ama başta sevdiği adam iyi olandı. fakat iyi olan adam bu sevgiyi biraz bencilce besleyip büyüttüğünden kaldıramadı...

yav sen nasıl çıkarımlarda bulunmuş; kötü olmak iyidir diye bir şey olur mu allahaşkına :)))

beenmaya dedi ki...

@Yılmaz Barış: hoş geldiniz ve teşekkür ederim :)))

nox dedi ki...

Sanırım buradaki çıkarımlarımda yanılıyorum/yadaYanılmıyorum.

"kötü olmak iyi birşey değil mi" diye çok safça,şaşkın bir soru soruyorum, sahi iyi ve kötü, güç ve haklı haksız olmak...senin dediğini anlıyorum,ben yine de üzüldüm iyinin kötü olmasına,bende kötü olacağım,iyi olmak sevgi dolmak ne biliyim...çocukları çiçekleri hayatı seviyorum ama ne biliyim, şarkıları seviyorum ama bilmiyorum; içimden değerlerin iyi ile kötü, doğru ile yanlışın bir gün değişebileceği düşüncesi görecelik gelince duvarları yıkmalı, bir balyoz da sen vur kalıplarıma :))

maya, maya;sevgiyle tebessümle, tebessüm var içimde, iyideki kötü,kötüdeki iyi hiç bitmez,insanız ve sevgiyi kaldıramayınca karalığa kötüye bürünüyorsa sevgi/yadaAdam hoş değil...
sevgili çiçek,mutlu kal,sağolasın,içim hoşnut oldu

nox dedi ki...

"sevgi herkes için iyidir, iyileştiricidir, aydınlıktır, güneştir."
bir de ikiz kardeşi vardır, nefret :)birde insan gibi sevmek var, kedi köpek inek maymun bitki gibi sevmek,bir de severim yunusu, bilirsin yunusun sevgisi kelimeye sığarmı.sevmek beklentisiz kazanç kayıpsız, iyi kötüsüz,değerlerin ötesi olunca hoş..annen sen hata yaptın diye, sen evlenip daha az ziraret ettin diye sevgisi azalmaz,çıkarı yoktur, mutlu olmanı ister örneğin.sevgili sevgisinin ötesi daha , daha bi tercih edilen geliyor...

mutlu kal sen ve sevdiklerinle,kandillerin kutlu olsun

beenmaya dedi ki...

@beyazmavi: sen şimdi tamamen başka bir noktaya geçtin ama. yani burada iyi olmakla kötü olmanın iyi birşey olup olmaması değil anlatılan ki sormak lazım böyle bir durumda kime göre iyi ya da kötü diye. çünkü her insan iyidir ve de kötüdür aynı zamanda ikisini de içinde taşır ama hangisini daha çok yansıttığı kişiye göre değişir.

burada sevginin yaşamak ve yaşatmak anlamında iyi birini kötüye, kötü birini iyiye dönüştürebileceği anlatılıyor sadece. iyi veya kötü değil...

beenmaya dedi ki...

@beyazmavi: kendini seven, içindeki hayatın farkında olan bir insan, sevginin anlamını da önemini de bilir ve elinden geldiğince de öyle yaşar ve yaşatır bana göre...sevgi derken insan, hayvan, hayat, börtü böcek diye ayrım yapmıyorum her şeyden bahsediyorum...

teşekkür ederim sana da iyi kandiller...

nox dedi ki...

hmmm
"x+1=2 ise x kaçtır" gibi soruda beş bilinmeyenli denklem aramak gibi oldu bakışım...güvensizlik hırs kıskançlık vs şeylerin kendisidir adamı kötü yapan,sevgi ile gelen.püfff, ne zor ve yorucu birşey gibi geldi.

sevgiyle kal,sabırlı bir öğretmen olur senden :)

beenmaya dedi ki...

@beyazmavi: o olumsuz ve hatta kötü diye tanımlanan bütün bu hisler aslında hepimizde var. gayet insani ve hatta olması gereken hisler bunlar. ama işte belli bir yerden sonra, belli bir sınırdan sonra zarar vermeye başlıyor. yani o sınırı bilmek, o dengeyi iyi tutturmak gerekiyor...

sabırlı değilimdir ben çok fazla öyle denk gelmiş bugün sana :))

nox dedi ki...

eyvallah, öptüm o güzel kalbinden kocaman kocaman ve dilerim sevgi sende güzellikler ile gelsin,sen ne dilersen can'a can da diler aynen sana...sağlıcakal mutlu kal can

beenmaya dedi ki...

@beyazmavi: dileğin dileğimdir...sağlıcakla...

cem dedi ki...

her duyguda olduğu gibi biraz aslında.

düşündüm de, ben kim bilir hangi saftayım. biraz çirkinleşen olabilir. masum bi çirkinlik, kendine zarar veren cinsten...

o zaman yeni sevgiler lazım bize..

beenmaya dedi ki...

@cem: her birimiz içimizde hepsini mutlaka taşıyoruz ama az ama çok. burada önemli olan nasıl yansıttığımız, nasıl yaşayıp yaşattığımız değil mi aslında...

içimdeki şeytan dedi ki...

Bunu nasıl yapıyorsun bilmiyorum ama her yazında kendimden bir parça buluyorum. Ne çok insanın hisslerine tercüme oluyorsun sen. Sen güzelsin, seninle olanda güzeldir mayam.

beenmaya dedi ki...

@içimdeki şeytan: sen daha güzelsin ama şeytan meleğim benim :)))

Efsa dedi ki...

Hatırlıyorum bu yazını :).

Herkesin sevme biçimi, sevgili olması, yaşama ve yaşatması farklı. Bırakın aynı beden içinde ki insanın başka insanlara gösterdiği sevgiler bile farklı.

Bunu ben çok sonra anladım; seninle yürümedi diye başkaları ile birlikte de yürümeyecek bir şey değildi sevgi.

beenmaya dedi ki...

@Efsa: sen anladın prensesim ama hala anlamamakta direnenler var ne yazık ki...ve bir de hala herkesi aynı şekilde sevmeye çalışanlar var...