Pages

AJANDAM/1

2.08.2010
Evet sevgili ajandam. Bugünden itibaren sana yazdığım notlarımdan bazılarını gözler önüne sermeye karar verdim. Hani gitmeye, görmeye niyet edilen ama hepsine birden yetişecek ne bünyeye, ne zamana ne de paraya sahip olunamayan etkinlik notları bunlar. Ben yetişebildiklerimi bir şekilde dile getiriyorum zaten. Yetişemediklerime ise belki yetişen olur ve bana da anlatır temennisindeyim. Tabi es geçtiğim, kaçırdığım etkinlikler içinde haberdar edilmeyi bekleyerek...Bakalım tatilden önce yapmayı istediğim notlarımda neler varmış;

*Kim Ki Duk’un yeni filmi Yepyeni Bir Hayat/A Brand New Life bu haftasonu tatile çıkmadan mümkünse görülecek.

*Her sene 6 Ağustos’da Türk ve Japon çocukları ile İstanbul Oyuncak Müzesi’nde gerçekleştirilen etkinliğe, bu Cuma Sadako Sasaki’nin anısına turna kuşu yapmaya ne yazık ki gidilemiyor. Ama evde yapmaya çalışılacak.

Bir Japon inanışına göre kağıttan 1000 turna yapanın dileği gerçekleşirmiş. 12 yaşındaki Sadako Sasaki’de Hiroşima’ya atılan bomba nedeniyle kaybettiği sağlığına yeniden kavuşabilmek için kağıttan turna yapmaya başlamış. Tekrar iyileşip oyuncaklarıyla oynayabilmekmiş tek dileği...Öldüğündeyse yatağının başucunda kağıtlardan yaptığı 646 tane turna kuşu varmış. Şimdi ise dünyanın pek çok ülkesinden Japonya’ya gönderilen Sasaki’nin tamamlayamadığı ve şu anda sayısı milyonları bulan turna kuşları bir müzede sergileniyor.

*10 Temmuz’da Tünel Sanat Galerisi’nde başlayan ve Türkiye, Hollanda, Almanya ve İsviçre'den seçilmiş olan karikatüristlerin yaklaşık 200'den fazla eserinin yer aldığı “Karikaturka 2010 Sergisi” 6 Ağustos’ta sona eriyor aman dikkat!

*Gidemeyeceğim ama benim yerime belki sizler gidersiniz de anlatıp bir de beni çatlatırsınız diyerek yazacağım iki konser. İlki Radyo Voyage’nin “7 Kıta 7 Konser” serisinin başlangıcı olan BUIKA konseri. 6 Ağustos’da Suada Club’da...Diğeri ise Kral Harbiye Konserleri’nde 7 Ağustos tarihli Zülfü Livaneli Konseri...

*2. Uluslararası İsmet Sıral Yaratıcı Müzik Atölyesi Festivali devam ediyor. Kalan etkinlikler için şansı zorlamalı...

2 Ağustos 2010: Bir Çalgının Hafızası-Tamirane
5 Ağustos 2010: Üstgeçidin Üstüne-Sepetçiler Kasrı
6 Ağustos 2010: Seyyar Satıcılar Sahnede-Sepetçiler Kasrı
7 Ağustos 2010: Kültürlerarası Doğaçlamalar-Sepetçiler Kasrı
8 Ağustos 2010: Masada-Sepetçiler Kasrı

*Bu arada 27 Temmuz’da başlayan ve Selamiçeşme Özgürlük Parkı Amfi Tiyatrosu’nda her gün farklı bir oyunun sahnelendiği 8.Kadıköy Belediyesi Tiyatro Festivali de 10 Ağustos’a kadar devam ediyor. Son oyunlar;

2 Ağustos: Uçurtmanın Kuyruğu - İstanbul Yeni Sahne
3 Ağustos: Evliliğe Gelince - Tiyatro Dialog
4 Ağustos: Sınır - Kartal Sanat Tiyatrosu
5 Ağustos: Bir Yaz Gecesi Rüyası - Tiyatro Kedi
6 Ağustos: Harika Doğum Günü - Asuman Dabak Tiyatrosu
7 Ağustos: Altı Haftada Altı Dans Dersi - Tiyatro İstanbul
8 Ağustos: Marks'ın Dönüşü - Dostlar Tiyatrosu
9 Ağustos: Alevli Günler - İstanbul Halk Tiyatrosu 1
10 Ağustos: 72. Koğuş - Sadri Alışık Tiyatrosu

*Yine tarih olarak bana uymayan bir gösteri daha; Avrupa Yakası’ndan da tanıdığımız oyuncu Veysel Diker’in 8 Ağustos’da Caddebostan Kulis Oda Sahnesi’ndeki Türkçe Müzikli İnteraktif Gösterisi. “Sözün Bittiği Yer!”de Veysel Diker’e piyanist Ahu Kahraman Yıldırım eşlik ediyor...Bir de yine aynı sahnede 12 Ağustos’a kadar devam eden ve Okan Yücetürk’ün oynadığı“Boş Oda” adlı gösteri var ki oldukça merak uyandırıcı benden söylemesi...

*Gidebilir miyim bilmiyorum ama “Ramazan’da Caz Festivali”de ilgi çekici...Her ihtimale karşı tarihleri not etmeli;

14 Ağustos Cumartesi: Anouar Brahem Quartet / Arkeoloji Müzesi
17 Ağustos Salı: Ahmad Jamal Quartet / Topkapı Sarayı
18 Ağustos Çarşamba: Dhaffer Youssef Quartet / Arkeoloji Müzesi
20 Ağustos Cuma: Dede Efendi Ensemble – Münip Utandı / Arkeoloji Müzesi
21 Ağustos Cumartesi: İlhan Erşahin & İstanbul Sessions / Arkeoloji Müzesi
24 Ağustos Salı: Abdullah İbrahim Trio / Topkapı Sarayı
26 Ağustos Perşembe: Aydın Esen Group / Arkeoloji Müzesi
(Aydın Esen Plays For Ramadan)
31 Ağustos Salı: Kudsi Ergüner Ensemble – İslam Blues / Topkapı Sarayı

*Hasankeyf’i Bilir misin? Fotoğraf sergisi 31 Ağustos’a kadar devam ediyor. UNESCO’nun on ‘Dünya Kriteri’nden dokuzunu sağlayan dünyadaki tek yer olan Hasankeyf’i Coşkun Aral, Tahsin Aydoğmuş, Okan Bayülgen, Mithat Bereket, Kutup Dalgakıran, Zekai Demir, Saygun Dura, Ali Konyalı, Naz Köktentürk, Levent Yalınay ve Tamer Yıldız’ın yanısıra projenin onur konuğu olan Ara Güler’in objektifinden görmenin güzelliği sanırım dile dökülemez. Bu nedenle tatil dönüşü soluğu Kadir Has Üniversitesi Rezan Has Müzesi’nde almalı...

*Beyoğlu Asmalı Mescit’te 16 Haziran’da Artium Modern Sanat Galerisi’nde başlayan Bedri Rahmi Eyüboğlu sergisine hala gidilmedi. Oysa Bedri Rahmi’nin en değerli tablolarından biri sayılan ve nadir rastlanan biçimde çift yüzlü çalışılmış tablosu Atölye, şiddetle merak edilmekte. Üstelik sergide sanatçının eşi Eren Eyüboğlu’na ait 52 eser de sergileniyor. 11 Eylül’e kadar vakit olduğu unutulmayacak. Bu arada Artium Sanatevi Türkiye’nin en kapsamlı resim koleksiyonlarından birine sahipmiş bir kenara not alınacak.

*İstanbul Modern’de Hüseyin Çağlayan’ın 1994 ile 2009 yılları arasında ürettiği moda koleksiyonları, sanat ve film projelerinin sergilendiği “Hüseyin Çağlar Sergisi” var. Paniğe gerek yok 10 Ekim’e kadar devam ediyor.


Görsel: Deviantart

20 sayfa ekleyen:

nehircce dedi ki...

Canım sağolasın,Hasankeyf için elimden geleni yapıcam inş.gidebilirm..Çok ama çok istiyorum ...

Bir anten. dedi ki...

pek duyarlı bi yazı olmuş :)

LoLLa dedi ki...

heeeeeeeeeey selammmm .)
dondum galiba hayata :)
UK'den selamlar sevgiler gulucukler .)

soracak olursan nasilsin diye, ayni,,
sadece ulke degistirdim, hala asigim O Adama, hala pesinden kosuorum, arada agliorum artik bi de, surekli aglamiorum .)

ps: sana yazinca cook eski bi dosta yazar gibi oluorum niyeyse.. .)

sevgiler gulucukler opucukler .)

Ateş Böceği dedi ki...

bunların hiç birini göremiyor olmaktan nefret ediyorum ve sadece bu sebepten ötürü istanbulda yaşayanlara dayanılmaz bir kıskançlık hissediyorum ..

burda herşeyi bırakıp oraya yerleşmeyi bile düşünüyorum yani o derece

:))

Ateş Böceği dedi ki...

hele birde şuu BUİKA konseri ve Zülfü Livan eli konserlerini gördükten sonraa :((( üzgünüm çoggg

cem dedi ki...

offf...

çok yoğun, bu yoğunluk hiç bana göre değil..

sana kolay gelsin ve iyi eğlenceler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Turna yapan çocuk buna takılı kaldım en çok!!

beenmaya dedi ki...

@nehircce: benimde iki elim kanda olsa gitmek istediklerimden biri bu sergi dilerim bir aksilik çıkmaz da gidebilirim...

beenmaya dedi ki...

@Savaş Çalışkan: elimden geldiğince :)))

beenmaya dedi ki...

@LoLLa: iyi olmana sevindim canım dikkat et kendine ve lütfen arada ses ver böyle :))

P.S: eski bir dost :)))

beenmaya dedi ki...

@Ateş Böceği: bu şehri çekilir kılan sadece bunlar emin ol ateşim böceğim yoksa ne işim var hala bu şehirde benim :)))

beenmaya dedi ki...

@Ateş Böceği: bak o konserlere ben de gidemiyorum :(((

beenmaya dedi ki...

@gereksiz adam: ah be gereksiz en başına da yazdım bunların hepsine birden gitmeye ne bünyem, ne zamanım ne de maddiyatım izin verir. elimden geldiğince yetişmeye çalışıyorum işte :))

beenmaya dedi ki...

@özlem: ben de öyle...

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Ajanda da bi eksik mi var? bana mı öyle geldi :/

beenmaya dedi ki...

@bed@rdem: eksik var elbet yetişemeyeceğimi bildiğim için hiç yazmadığım şeyler de var.

ha bir de gönül ajandam var ki ne onu ne de yazılanları ve yapılacakları gözler önüne sermem :)))

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

anlayan anladı canım, teşekkürler :)))))

beenmaya dedi ki...

@bed@rdem: :))))

cem dedi ki...

@beenmaya

okudum, evet hepsine katılamayacağını biliyorum. içinden 3-5 ine katılman bile benim için "yoğun" a denk düşer..:)

bu bile benim gözümü korkutmaya yeter..:)

beenmaya dedi ki...

@gereksiz adam: korkma benden gereksiz ben robot değilim ne olur korkma benden :)))

şaka bir yana rakamlar kişiden kişiye, bünyeden bünyeye değişir elbet. diyebileceğim bir şey yok bu konuda...