Pages

SEVDİĞİM ÖZELLİKLER

23.02.2009
Biliyorum bu konuda bir kere adım çıktı ne yazık ki...Mimlere vakti zamanında cevap veremiyorum, araya mutlaka başka yazılar, işler güçler giriyor. Hayır bir de utanmadan çocukluk anıları ve şiirli-şairli mimde olduğu gibi (bunu hala yazmış değilim bu arada ne ayıp) beğendiğim, yazmak istediklerim olduğunda bana da yollayın diye feryat figan ediyorum. Bana güvenip de yollayan arkadaşlar aradan uzun zaman geçip de benden hala ses seda çıkmadığını görünce muhtemelen pişman oluyorlar bu yaptıklarına...

Sevgili Arzu'da eminim ki pişman olanlardan biri. Muhtemelen benden çoktan ümidi kesti ama ben hoşgörüsüne sığınarak geç te olsa şimdi ondan gelen “sevilen blog özellikleri” konulu mime dair birşeyler yazmaya çalışacağım.

*Şablon olarak sade bloglar özellikle ilgimi çekiyor. Çok fazla resim, anket vb özelliklerle yüklü bloglar biraz dikkat dağıtıyor gibi geliyor bana...

*Arada sırada alıntı yapmak (ama asla çalıntı değil) güzel elbette. Ama ben blog sahibinde çok beğenilip de iz bırakan başkalarına ait görsel yada yazılardan ziyade bu izleri blog sahibinin kendi dilinden okuyup, kendi gözünden görmeyi daha çok seviyorum.

*Çok açık bir şekilde isim, kimlik bilgisi verilmemesi, hatta fotoğraf konulmaması gayet normal ve kişisel bir tercih. Ama bazı bloglarda hiçbir şekilde blog sahibiyle ilgili bir bilgi yer almıyor o zaman bir ormanda kaybolmuş gibi hissediyorum kendimi...

*Yazı, görsel, şablon anlamında çok fazla ve ayrı renkli bloglarda dikkat dağıtan unsurlardan diye düşünüyorum.

*Yoruma kapalı olan blogları da çok fazla tercih etmiyorum. Bir görsel ya da yazı burada başkalarına sunuluyorsa, paylaşılıyorsa yoruma da açık olmalı diye düşünüyorum.

Bunlar benim nacizane düşüncelerim. Önceliği bu kriterlere vermekle birlikte elbetteki bunlardan bir yada birkaçının olmadığı ama çok beğendiğim ve takip ettiğim bloglarda mevcut. Peki sevgili Bekriya; Allegra'nde!; elchattabib sizin sevdiğiniz blog özellikleri nedir...


Görsel: http://www.rafinaj.com/

42 sayfa ekleyen:

7.oda dedi ki...

son maddene aynen ben de katılıyorum :)

Brajeshwari dedi ki...

tüm maddelerine katılıyorum.Bir de yorumlara cevap verenlere bayılıyorum..

Pilli Petro dedi ki...

hemen yazıciim efem :)

Pilli Petro dedi ki...

bana hızlı gonzales derler üstüme tanımam bu kadar da ukala bir bloggerım :P

yazdım bile yazıyı :)

beenmaya dedi ki...

@7.oda: biliyorum :))

@Brajeshwari: bende sana bayılıyorum biliyorsun değil mi :)) iki dakkada cıvıdım ama olsun :))

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: yavrum benim be vallahi üstüne tanımam. sağolasın. bütün mimlerim sana kurban olsun emi :)))

parka dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Biraz dedi ki...

yorumlara tamamiyla ama hic
yani kesinlikle:) cevap verilmeyen bloglara yorum yazmak da pek istemiyorum...Interaktif olunan bloglari seviyorum mesela...ben de oyle ekliim dedim fikrimi:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hepsine katılıyorum bendee:)

Arzu Pınar dedi ki...

:) yok valla kızmamıştım.ama unutmadığın için teşekkürler ve öpücükler.

beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...

@Biraz: benimde genel tercihim yorumların cevaplanmasından yana aslında. teşekkür ederim arkadaşım sağolasın...

parka dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...

@Muhabbet Çiçeği: :))) teşekkürler sevgiler...

@Arzu: unutur muyum arkadaşım. sevgiler benden...

efrasiyab dedi ki...

bu sevilesi blog manifestosu gibim olmuş. bloğumun kriterleri sağlayan özellikleri beni mutlu etmiştir. sevindirik olmuşumdur bunlar için. evet evet bu bir manifestodur. bu özellikler arkadaşlara mail atılmalıdır. ve maili sonuna da şöyle yazılmalıdır: bu maili tüm arkadaşlarına yollamazsanız, üç vakte kadar başınız belaya girecektir. bu musibite tarumar etmeniz bir forward tuşu uzaklığındadır. çok mu ağır olur ya bilemedim.

beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pilli Petro dedi ki...

valla burası baya karışmış, hadi yatın yaw yarın işe gitcez yoruldum sizi takip ederken :)

parka dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Arzu Eylem dedi ki...

Mayam,
ben geçen günlerde bloğuma gelen bir yorum adına özür kabul ettim.Ama sanırım etmemeliymişim. Yorumu da sayfama yakışmadığı için kaldırdım.

Birileri kendisini blogların editörü seçmiş sanırım.

Eleştiri adı altında insanların yazdıklarını aşağılama hakkı yoktur kimsenin. İsterse nobel ödüllü olsun. Şu dönemde, böyle kısır bir hayatın içinde insanların yazma çabası teşvik edilmeli, eleştirilecek bir şeyler varsa da üslup önemlidir her zaman.

Burası özgür bir alan, herkes herkesi takip etmek zorunda da değil.Kimse kimseyi takdir edip onaylamak zorunda da değil.

beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...

@efrasiyab: ne manifestosu be güzelim benim bu felsefi düşüncemle, edebiyat ve eleştiri kültürümle ne haddime. baksana bunları yapma hakkına sahip olan kişiler var etrafta bilgili, saygılı insanlar. onlar varken bana düşmez...

ama sen yine de sağolasın...

beenmaya dedi ki...

@Arzu'm: yorum yapımıyorum arkadaşım yazdıklarına. göz var nizam var, yazılanlar ortada ama hala benim kibarlığım konuşuluyor görüyorsun işte...

parka dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
feanor dedi ki...

senin en büyük "destekçilerinden" biri olarak; yazdıklarınla her daim büyülendiğimi bilmeni istiyorum kırmızı'm; bu mim fikir belirtmen içindi zaten sadece, ama bahsedilen çocukluk miminle mesela, bana inanılmaz büyük bir keyif verdin :)

blogtaki her insan, yazılanı olduğu kadar, yapılan yorumları da beğenme/beğenmeme hakkına sahip diye düşünüyorum; ama yapıcı ya da yapıcı olamayan tüm eleştirilerin, "sosyete" ya da "köylü (!?)ağzıyla" yazılmasının bir önemi olmadığını belirtmekle birlikte, en azından belirli bir saygı çerçevesi içerisinde yazılması gerektiğine inanıyorum.

konunun benimle hiç alakası yok belki ama, "bir avuç destekçi" addedilenlerden biri olarak ses etme gereği hissettim.

sevgiler sana...

beenmaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
beenmaya dedi ki...

@feanor: elbetteki cevap hakkına sende sahipsin.

en başından beri verdiğim cevaplarda arkadaşa "eleştirme"ye karşı olmadığımı ama bunun saygısızlık ve hakaret edilmeden yapılması gerektiğini anlatmaya çalışıyorum ama sanırım beceremiyorum bunu.

neyse arkadaş nedenini bilmediğim bir şekilde yorumlarını da sildi. o nedenle bende uzatmak istemiyorum.

sağolasın arkadaşım. sevgiler...

ELİF dedi ki...

Mayacıgım:Bu yazılanları okudum inan çok çok üzüldüğümü belirteyim.Bu olanların hiç birini haketmiyoruz.Sen nezaketını göstererek olumlu şeyler yazdın.Bu kadar yargılanacagını bılseydım.Hiç bır yorumu yayınlamazdım.Olayların bu boyuta gelmesine çok üzüldüm.
Herkes kendi görüşlerini belirtmekte özgürdür.Olumlu yada olumsuz eleştırılere acıgız ama bu kişisel bır saldırı oldugu zaman ve benım yüzümden oldugu için senden özür dilerim canım..

beenmaya dedi ki...

@Elif...den: arkadaşım senin benden özür dilemene gerek yok ki. asıl ben senin ve arkadaşının adının bana yapılan bir yorumda kullanıyor olmasına üzüldüm ama yapacak birşey yok. eleştirmenin ne olduğunu bilmediğimiz müddetçe böyle durumlarla karşılaşacağız ne yazık ki. sen lütfen içini rahat tut. sevgiler selamlar...

Adsız dedi ki...

Kimliğini tamamen gizleyenleri okumaktan ben de hoşlanmıyorum.Yeni bir blog keşfettiğimde ilk baktığım şey kişinin kim olduğu...

beenmaya dedi ki...

@Maviye Yolculuk: en azından küçük bir ipucu yazabilirler kendilerine dair öyle değil mi :))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili Abi'nin sayfasından geldim bloğunuza...Düşüncelerinize aynen katılıyorum...yoruma kapalı blogları bende tercih etmiyorum...

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: yattık kalktık ama senin yorum anca gelmiş valla helal :))

beenmaya dedi ki...

@içimden geldiği gibi: öncelikle hoşgeldin :))

tabiki bu da kişisel bir tercih ama yoruma açık olması taraftarıyım ben de senin gibi...

teşekkürler sevgiler...

Pilli Petro dedi ki...

benim yorum da ben gibi yorgunmuş demekki :)

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: anlaşılan o da sıkı bir uykudan sonra kalkıp gelmiş hoş gelmiş :)))

cüneyt uzunlar dedi ki...

Bugün bloxoo'da forumda gördüm herkes izleyicilerinin eksilmesinden dem vuruyor...

Bazıları beni sieni ben de silerim diyor...

Yorumlarda genellikle yazar onaylanıyor...

Birini Linki'ne eklenen hemen onu linkine ekliyor...

Yahut birinin linkinden silinen derhal onu linkleirnden siliyor...

Yahut biri herkesin izleyicisi oluyor...

Böylece izleyicisi çoağalabiliyor...

Bu davranışlar/stratejiler blogger içinde yazmak ve okumanın ötesinde bazı hitiyaçlara işaret ediyor...

Bu davranış ve stratejilerden kişiliklere ait ipuçları okunabilir elbette...

Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

@Boş Arsa: hayatın pek çok alanında olduğu gibi al gülüm ver gülüm misali...

K®HAN dedi ki...

ya yorumlarına daha yeni bakıyorum iyi mi.
neler kaçırmışım neler
bu yorum kaldırma işi canımı sıkıyor benim
biri anlatsın lütfen kim dedi ne dedi?
:)

neyse,
her ne kadar bu yazıdaki yerimiz kuru bir kırmızı olup tıklanmasada,
ben buraya, buraya ve şuraya bir delik açıp okuyucu kitlesini akıtmak istiyorum bizim kıraç ama verimli arazimize.
izninle tabii :)

buyurunuz
MiM

beenmaya dedi ki...

@Korhan: ben sana anlatırım sonra merak etme :))

izin ne demek dükkan senin :))

(bu arada yorumlar yazanların talepleri üzerine kaldırılmıştır.)

K®HAN dedi ki...

ha şöyle bak olmuş tıklanıyoz.
mimlediğin diğer arkadaşlarında sevdiği blog özelliklerini de tıkladım öğrendim şimdi.
tarifi aldık,
sıra uygulamaya geldi.
en sevilen olacam ben, en sevilen!

yalnız hazmedemem diye korkuyorum :)

beenmaya dedi ki...

@Korhan: vallahi zor oldu ama başardım sırf sen istedin diye bu arada bak bunu da söyleyeyim :))

ama birşey daha var üzerinde çalışmam gereken o da senin ismin. yazamıyorum baksana :))

bu arada ben seviyorum seni yetmez mi yahu :))