Pages

BUGÜNLERDE...

19.02.2009
"Her şey bir anda olmuştu; ağzından kelimeler nasıl döküldü anlamadı bile adam… Kadın onu aldatmıştı… Biliyordu adam aldatıldığını yıllardır, ama söylemiyordu… Kadın, aldatmış olduğunu yüzüne bir tokat çarpan adama baktı… Yıllardır biliyordu adam onu aldattığını ama neden şimdi söylemişti…Adam kısık sesiyle sadece “neden ?” diye bildi ve kadın anlatmaya başladı…“Her şey ilk… "


Bugünlerde iyice soğuk olmaya başladı farkında mısın? Gökyüzüne çevirme hemen başını, havalardan, gelip de her an kalkacak bir misafir gibi davranan kışın soluğundaki, o keskin soğuğundaki günlerden bahsetmiyorum. İçimizdeki üşümeden söz ediyorum ben daha çok. Uzun zamandır gözlerinde yakaladığım donuk bakışlardan, kendi yüzümde denk geldiğim umarsız gülüşlerden, birbirimize artık değdirmediğimiz ellerimizden, kelimelerimizden sonra kendi kendine dökülüp de ağızlarımızdan, diğerimize ulaşamadan kırılıveren ve bizi sözsüz bırakan kelimelerimizden...

Sahi ne zaman bırakmıştık biz seninle konuşmayı... Susmanın bir meziyet, bir erdem olmadığı duraklara hangimizin kelimeleri daha önce ulaştı? Yoksa cevaplar mıydı yanıtlandıkca sorularımızı arttıracağından korktuğun...Sessizlik örtüp de kapatır mı sandın içimizde açılan, kanayan yaraları...Üzerimize sinip kalmış olan hangi doğrunun ağırlığı sence? Sahi önce hangimiz diğerine bu suskunluğu bulaştırdı?

Ne diyordum herşey ilk...bugünlerde iyice soğuk olmaya başladı farkında mısın? Sıcacık bir kahve olsaydı mesela şimdi, dumanında önce kelimelerimizi ısıtsaydık sonra da içimizi. Sonra sen ellerini uzatsaydın bana, içinde yüreğimi bulsaydım eskiden olduğu gibi. Sen sormadan ben anlatmaya başlasaydım. Ben sormadan sen konuşmaya. Başka yerlerden, başka gözlerden bakmasaydık da sadece kendi içimizden, yüreğimizden görseydik birbirimizi.

Sahi en son ne zaman böyle yürekten bakmıştın bana? Olduğun gibi bakıp da, olduğum gibi görmüştün beni. Görmek miydi bu kadar zor olan yoksa görünen mi korkutmuştu seni, gördüğünü kabul etmek mi zor ve fazla gelmişti hayatlarımıza? Kimi zaman bir bakış bile yeterken tüm kilitleri açmaya, tam da yüreğinin orta yerine değip de geçerken bütün yaşanmışlığım, neydi benden esirgediğin? Hangi kapının ardında kilitli kaldık biz söylesene, bildiğim gibi sevmek ne zaman böylesine can yakmıştı?

Ne diyordum herşey ilk...bugünlerde çok üşüyorum biliyor musun? Aslında uzun zamandır böyleyim ben. Uzun zamandır başka ellerde arıyorum eksik kelimelerimi, başka bakışlarda görmeye çalışıyorum seni, başka bakışlardan bekliyorum sende göremediğim, duyamadığım beni. Ben kendi kaçışlarımda arıyorum aslında kaybettiğim herşeyi. Canım yandıkça can yakıyorum işte, en çok kendimden kaçarak belki de...Neden mi dedin? Sahi sen kendinin bile hiçbirşeyi ol(a)mamak nedir bilir misin? Hay allah eldivenlerimi unutmuşum bak yine. Çok üşüdü ellerim. Uzatsam sana ısınmak için, bana ellerini verir misin?




***Yalnızlık Okulu bu sefer ancak bu kadar oldu, bu kadar becerebildim, o güzel hatrına...Kusura bakmayasın...






36 sayfa ekleyen:

Pilli Petro dedi ki...

açıkları kapatma duygusu bu sanırsam.açık kalan her duyguyu ve her şeyi !

açık yaratmak değil bak açık kapatmak.oysa herkes açık yarattığını sanıyor böyle olunca.yanılıyorlar!!!

niye çok sevdiğimiz birini hep bir başkasında ararız hiç düşündünüz mü?

karşımızdaki kişiye gün gelipte "sen asla O olamazsın " diyebilmek için !!!

çok mu bencilce geldi ? belki.ama zaten insan olarak yeterince bencil değil miyiz ?

ne aldatan suçlu, ne de aldatılan başka bi şey var çok gizli söylemem :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok beğendim. Gözlerimin önünden film şeridi gibi geçti yaşananlar, konuşmalar. Yüreğine sağlık. Sen kesinlikle mükemmel bir yazar olabilirsin canım.
Sevgiler.

buraneros dedi ki...

benimde...elimde kahve kokusu olamayacak kadar hem de...yorumsuzum,konu dışı bir fani yüzünden:)))ellerim artık hiç ısın(a)mayacak...:((

öykü dedi ki...

Aldatılmak korkunc..
Aldatmak ıse cok adıce bı suc der genelde yazılıp cızılenler..
Ama yıne de on yargılardan sıyrıldıgında ınsan
bazen aldatana bıle acıyabılıyor..
Cunku evet etık degıl evet cok yanlıs ama
bu nedenlere onu ıten neydı dıye dusundurucu bı boyutu da olabılıyor bazen olayların..
Yazın onu dusundurdu bana..

Unknown dedi ki...

"başka bakışlarda görmeye çalışıyorum seni, başka bakışlardan bekliyorum sende göremediğim, duyamadığım beni."İşte tam o anda kaçınılmaz oldu ihanetim.İhanetim sana değil bende kendini eksilten sanaydı zannımca.
Ellerine sağlık can dost, sevgilerimle.

Maryjade dedi ki...

KADIN sadece O'nda bulamadığını bulmaya çalışıyordu!..ona verilemeyeni!
Bu suç değildi zaten suçta işlememişti ki! ve O' da çok iyi biliyordu bunu aslında...Sadece ilk söyleyen o olduğu için görünen KADIN'dı işte...

Hayatın kime ne yaptıracağını hiçbir zaman bilemeyiz...

Arzu Eylem dedi ki...

diyecek bir şeyim yok bu aralar
suçlu aramıyorum hiçbirşeyde
sadece sessiz kalmayı yeğliyorum
bazen söylediklerinin anlaşılmayacağını
bir işe de yaramayacağını düşünürsün ya işte öyle

sessizlik denizinde yüzüyor,
dalgalarla bir başıma boğuşuyorum...
dalgaların vurduğu kayalara özeniyorum
onlar gibi sapasağlam olmayı istiyorum

ezilsem,dağılsam bile bir çok ağaca toprak olmayı diliyorum
oksijen olmak istiyorum hayata
güneşe daha da muhtaç olmak belki

döneceğim bir gün sessizlikten
kalbim ne zaman isterse...
herşey ona bağlı...

Şişşşşşşşşşt azıcık sessizlik... Ruhumu dinlendirmeliyim biraz...Biraz sussak ne kaybederiz....

Seyyah dedi ki...

her şey ilk hava soğuduğunda ve karardığında başlar zaten.. karardığında biraz daha yalnızlaşır, soğudukça üşürüz.

tutsak dedi ki...

Kaçmaya çalışır ya hep birşeylerden insan; aslında kaçtığı kendi duygularıdır ama bir suçlu gerek mazur göstermek için yaptığını. Oysa sevseydi kendisini, bakardı aynaya. Ben herhalimle mükemmelim demeden önce. Bir gülümssemeyle başlardı önce herşey, elini uzattığında kendisine uzanan bir el görürdü sonra, güzelleşmek için yaptığı herşeyden sonra biraz daha mutlu olurdu karşısındaki de güzelleştikçe.
Sevgiler

efsa dedi ki...

Gözlerinde kendi yansımamın sıcaklığı yoktu, ellerini tuttugumda ısıtmadığını farkettiğimde uzaklaşmıştım senden.

SeRiOuuS dedi ki...

'' Sahi en son ne zaman böyle yürekten bakmıştın bana? Olduğun gibi bakıp da, olduğum gibi görmüştün beni. Görmek miydi bu kadar zor olan yoksa görünen mi korkutmuştu seni ''
Çok güzel olmuş burası..
Eline yüreğine sağlık..

Ful yaprakları dedi ki...

bir uzaklaşma hikayesiydi..
çok beğendim, zaten durumumdan ötürü gözlerim bile doldu :((

Karōshi dedi ki...

Beenmaya'cım;
Bak en çok hangi cümle VURDU beni/bana:

"Susmanın bir meziyet, bir erdem olmadığı duraklara hangimizin kelimeleri daha önce ulaştı?"

Susmalar arasındaki farkı çok başarılı bir şekilde yakalamışsın.. Bayıldım buna:) Yanaklarından öptüm:)

MeaCulpa dedi ki...

Çok içten, yürekten çıkmış kelimeler cümleler okudum. Hissederek yazılmış belli. Bu yüzden de buram buram duygu kokuyor hepsi. Yazının bizlere yansıyan bir hoş bir ruhu olmuş. Biraz yürek acıtan. Çok güzeldi Özlem. Yüreğine kalemine sağlık. Sevgilerimle:))

ELİF dedi ki...

Yazını çok hissederek yazmışsın,her cümlesinde yüregim kanadı..
Sessizlik içinde kalmış cümlelerimiz,biz böyle olsun istemezdık..
Soguk ellerimizin sıcak ellerle buluşmasıydı tek emelimiz..
Karanlıktan korkup bir cana sarılmaktı..
Can yakmak degil?.........

Beter Böcek dedi ki...

Mükemmel bir yazı olmuş ...
Başkalarında onu arayarak kendini kandırmak, herkesin unutmadığı kişinin arkasından yaptığı bir nevi ihanet...
Bir tutam yalnızlık.
Duyulan büyük bir özlem ve ne kadar istensede söyleneyemen kelimeler...

LoLLa dedi ki...

tık tık tık tıkTık

efenim LoLLa hanımdan size bir ödül varmışi kendisi yoldaymış pek sevmekteymiş siz ve blogunuzu .)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

" Olduğun gibi bakıp, olduğum gibi görmek " her şey burada gizli bence .
Yüreğine sağlık canım.

Evren dedi ki...

o'nu bilmem ama ben ellerimi veririm sana,başka elleri tutabilme şansı olsun diye... gözlerim de senin olsun, sen de daha güzel bakar bu dünya ya... dudaklarımı da veririm ama bir şartla, öperken bir çocuğu incitmeyecek kadar duyarlı, bir kadını delirtecek kadar hoyrat bir adamla öpüşmek şartıyla... herşey ilk öyle başlamıyor mu zaten...eller, gözler, dudaklarla... yüreğimi vermedim sanma, sen biliyorsun nedenini...

beenmaya dedi ki...

@Bekriya: bu biraz da her iki tarafında sevgisini sınamak, karşılaştırmakla ilgili birşey sanırım. yani sevdiğin kadar sevilmediğini düşündüğünde başkalarında gidermeye çalışırsın bu hayalkırıklığını...ama senin gizli durumu da merakla beklemekteyim tabi :)))

@Muhabbet Çiçeği: güzel sözlerin için kocaman teşekkür ediyorum sana. sağolasın çiçeğim...

@buraneros: ısınır elbet birgün merak etme sen :))

@öykü: gerçekten iki açıdan da bakmak lazım aslında dediğin gibi. nedense hep aldatan kötü durumda yargılanır hemen ama bir durup bakmak lazım aslında gerçekten aldatan ve aldatılan kim diye...bu durum gerçekten çok ince bir çizgi aslında öyle değil mi...

beenmaya dedi ki...

@sufi: "bende kendini eksilten sana" işte herşeyin özeti de bu değil mi aslında. dost yüreğine kocaman sevgilerle...

@Maryjade: aynen sevgili sufi'nin özetlediği gibi işte "bende kendini eksilten sana"ydı bu ihanet...ve dediğin gibi bu öyle ince ve keskin bir çizgi ki ne olacağını, kimin ne yapacağını asla bilemeyiz...

@Arzu'm: susmanın vaktiyse eğer susmalı elbette. hem susmanın da bir dili var zaten sadece dinlemesini bilene...

@Nily: fırtına öncesi sessizlik gibi öyle değil mi...

beenmaya dedi ki...

@tutsak: hayat insanın kendisinde kendi içinde başlar dediğin gibi. ve kaçmak yerine yüzleşebilmey, konuşabilmeyi becerebilsek belki de pekçok şey çözülecek kim bilir...dost selamlarımla...

@efsa: hepsi bu işte. ama keşke bunu kaçarak aramak yerine söylemeyi denesek ya...

@SeRiOuuS: teşekkür ederim sağolasın. sevgilerle...

@Ful yaprakları: öyle çok ortak öykülerimiz var ki aslında öyle değil mi...dolan gözlerinden ve yüreğinden öperim senin ağlama sakın...

beenmaya dedi ki...

@Karöshi: susmanın da bir zamanı ve dili var aslında öyle değil mi...ben de öperim seni kocaman kocaman...

@Haşim Arıkan: teşekkür ederim efenim beğendiyseniz ne mutlu bana...sevgiler benden :))

@Elif...den: ama istemeden de olsa can yaktık işte yazık ki yaktık...sevgilerimle...

@Tuana: teşekkür ederim canım. ah o kelimeler bir söylense, söylenebilse belki de değişir birşeyler. en azından bu kadar can yakmaz kimse, bu kadar yanmaz öyle değil mi...sevgiler...

beenmaya dedi ki...

@LoLLa: hımm ne güzel hemen almaya geliyorum :)))

@özlem: aynen öyle arkadaşım. sağolasın sevgiyle...

@Evren: bilmez miyim...kocaman öperim seni...

Adsız dedi ki...

Güzeldi... Aklına sağlık...

beenmaya dedi ki...

@Serdar Özdemir: teşekkür ederim. sevgiler selamlar...

feanor dedi ki...

Hayattan kaçıyorum derken kendimizden kaçmak tüketiyor en çok bizleri. Tükendikçe canımız yanıyor, canımız yandıkça nice canlar yakıyoruz; en çok da kendi canımızı acıtıyoruz, acıyoruz.

Beenmaya'm, seninle ve cümlelerinle her daim büyüleniyorum; iyi ki varsın...

idilceyhan dedi ki...

"Çok üşüdü ellerim. Uzatsam sana ısınmak için, bana ellerini verir misin?"
maya'm işte bu moddayım günlerdir.
ne de güzel dile getirmişsin..

beenmaya dedi ki...

@feanor: bizden başlıyor acı ve yine bize dönüyor aslında farkında mısın...

canım benim sağolasın.iyi ki sende varsın...

beenmaya dedi ki...

@purkua: umarım ellerin ve yüreğin en kısa sürede sıcacık olur canım ve hep de öyle kalır...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

susmanin bir meziyet olmadigi duraklara ulasinca kelimeler, kimin once sustuguna bakmadan bitirmek gerekiyor galiba.. yani can cekismeye birakmadan.. Yani suskunluklari kirginliklara, sonra da kizginliklara donusturmeden..

usur tabii eller.. ilk dukkana dalinir ve bir eldiven alinir ama o sular seller gibi konusulan, zamanin yetmedigi, gun bitmese denilen sohbet bittiginde bitmistir..

bence..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Bu arada ne yazarsan yaz, vuruyor beni bu cumleler.. gercekten kutluyorum..hatta kiskaniyorum bu yazma yetenegini..

beenmaya dedi ki...

@Mehtap P.G: ama o cesareti göstermiyor nedense kimse. oysa dediğin gibi bittiğini anladığımız an gitmek, gidebilmek en doğrusu...

beenmaya dedi ki...

@Mehtap P.G: çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için çok sağol çok mahçup ettin beni :)) sevgiler selamlar yürekten...

7.oda dedi ki...

şimdi..
yakınlık uzaklık kavramları birbirine girdi..
hem ellerim üşüdü..
hem suskunlaştım..

beenmaya dedi ki...

@7.oda: ne tyhaf hiçbir şey yazamadım yorum cevabı olarak sana. yazıyı okudum tekrar sonra yorumunu sonra yakın zamanlarda yaşadıklarım geldi aklıma bu yazıdaki sessizlik cümleleriyle denk gelen ve sonra ben de sustum...