Pages

DESTEK OLMAYA ENGELİNİZ VAR MI?

3.12.2009
Bugün Dünya Engelliler Günü! Ancak, Engelleri Kaldır Ekibi olarak, biz bu günü kutlamıyoruz! Türkiye’deki 8,5 milyon engellinin bir gün ile görünür ve duyulur kılınmaya çalışılmasına karşıyız ve düzen değişmediği sürece duruşumuzdan taviz vermeyeceğiz! İnsan olmanın getirdiği temel insan haklarına kâğıt üzerinde sahip olan neredeyse her 10 kişiden birini sadece bugün mü el üstünde tutacağız? Teselli olma bilinciyle hareket etmeyi daha ne kadar sürdüreceğiz? Toplumda öteki olarak görülen ve konumlandırılan engellileri, bugün de mi “özürlü” olarak tanımlayacağız?

Zihinlerdeki engelleri kaldırmadığımız müddetçe aynı yaşam alanını paylaştığımız 8,5 milyon kişinin yaşamı için engel teşkil etmeye devam edeceğiz! 80 milyon kişinin engel oluşturduğu bir toplumda yaşadığınızı düşünün…

Eğer engellileri sadece bir gün ile hatırlamaya ben de karşıyım diyorsanız; Engelleri Kaldır Hareketi’nin, tüm Türkiye'de Facebook fan sayfasında “Dünya Engelliler Günü” için başlattığı kampanyaya destek olmak amacıyla, öncelikle "insan" olduğumuzu bize hatırlatan, bu değerin her şeyin üstünde “en yüce” değer olduğuna ve her şeyin bu değerle başladığına vurgu yapan “önce insan” afişimizi, Facebook profil fotoğrafınız yapabilir ve arkadaş listenizle paylaşabilirsiniz.


***Destek olmak için lütfen bu sayfayı ziyaret edin...


ENGELLERİ KALDIR HAREKETİ

14 sayfa ekleyen:

haykırış dedi ki...

Şu anki halimize şükredip yarını görmezden gelmeyelim. Yarın belki çok geç olabilir..
Sizi destekliyorum.
Emeğinize sağlık.
Saygılarımla

Adsız dedi ki...

Adıyamandaki Engelli Kardeşlerimiz için sayfanı okuyan herkesi kampanyamıza katılmaya davet ediyorum
http://uzagagidenkadin.blogspot.com/2009/12/adiyamanda-bir-cocugum-var.html

herkesin yüreği senin gibi olsun!

Yeşim Özdemir dedi ki...

Farkında olmak... Benim güzel arkadaşım. Farkında olmak ve bir şeyler yapmak... Bir ucundan tutmak...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Bu duyarlılığın için çok teşekkür ederim Mayam,
Daha yorumumu yazmadan adıma düşen gerekeni yaptım canım.
Sevgiler...

beenmaya dedi ki...

@haykırış: çok teşekkürler. şimdi bir konuda daha desteğinize ihtiyacımız var ne dersiniz :))

http://beenmaya.blogspot.com/2009/12/bir-cocugun-gulusunde-yer-almak-ister.html

beenmaya dedi ki...

@Uzağa Giden Kadın: canım asıl yüreği büyük ve güzel olan sensin...yoğunluğumdan fırsat bulduğum aralarda elimden geleni yapıyorum bir gülücük olabilmek için...

beenmaya dedi ki...

@Yeşim: canım benim şimdi yine bir ucundan tutacağımız bir kampanyamız var ne dersin...

http://beenmaya.blogspot.com/2009/12/bir-cocugun-gulusunde-yer-almak-ister.html

beenmaya dedi ki...

@YAŞAMIN KIYISINDA: daha bitmedi canım benim şimdi bir hatta birkaç çocuk gülüşü daha bekliyor bizi :))

http://beenmaya.blogspot.com/2009/12/bir-cocugun-gulusunde-yer-almak-ister.html

ercanduzgun206 dedi ki...

Ben bu 'Engelleri kaldırın' hareketini bu blog sayfalarının birinde, büyük ihtimalle de sizin blogunuzda gördükten sonra facebook ta üye olmuştum zaten. ^Duvar sayfasında birisi 'haydi profil fotğrafımız yapalım' gibisinden bişey yazmıştı. Ben de 3 Aralıkta profil fotoğrafımı değiştirdim. En az bir kaç gün öyle kalacak. Videolarını paylaştım. Benden tam destek.

Hatta Toplum Gönüllüleri olarak bu haftasonu için bir etkinlik düzenliyoruz. Görme engellileri anlamaya yönelik bir etkinlik olacak. Sesli betimlemeli film 'dinletisi'. Filmlerde sessiz geçilen hareketli yerlerde neler olduğunu sesli olarak anlatılıyor film boyunca. Sloganımız:"Sessiz olun film dinliyorum" . Gözlerimizi bağlayıp Cenneti Beklerken ve Beyaz Melek filmlerini izleyeceğiz. İki üç saatliğine de olsa görme engellilerin yerine koyacağız kendimizi ve onları anlamaya çalışacağız. Elimizden geldiğince.

Facebooktaki 'ne düşünüyorsun?' köşesindeki sözlerimle bitiriyorum yorumumu:

3 Aralık Dünya Engelliler Günü
YA SİZİN NERE(LERİ)NİZ ENGELLİ?

beenmaya dedi ki...

@Ercan DÜZGÜN: tek kelimeyle harikasınız yüreklerinize sağlık :)))
peki ya bu kampanyada neler yapabiliriz acaba hep birlikte :))

http://beenmaya.blogspot.com/2009/12/bir-cocugun-gulusunde-yer-almak-ister.html

ercanduzgun206 dedi ki...

Beenmaya, aslında bu bir kampanya değil de etkinlik. Yani sürekliliği yok. Ya da sürekliliği yok demeyeyim de sürekliliği insanların gayretine bağlı diyeyim. Şu linkte etkinlik davetimizi görebilirsin: http://www.kultursanateskisehir.com/gorme-engelliler-icin-sozlu-anlatimi-olan-filmler-sessiz-olun-dinleyerek-goruyorum.html

Senin bir şeyler yapmak istemene çok sevindim ve teşekkür ettim. Aslında biz gönüllüler olarak işin büyük kısmını hallettik sayılır. İzinlerin alımı, sponsorluk, sesli betimlemeli film temini(heryerde yok çünkü, ve her filmin sesli betimlenmişi de yok maalesef), afişlerin basımı, dağıtımı, bankartlar falan filan işte.
Şu noktada tek ihtiyamız halkımızın desteği. Ne kadar çok seyircimiz olursa o kadar ses getirir...
Veya siz de bulunduğunuz ilde böyle bir etkinlik gerçekleştirebilirsiniz illa ki bir şeyler yapmak istiyorsanız.

Hiçbişey yapamazsanız böyle bir şeyden haberiniz varya o da yeterli.

Sevgiyle kalın...

beenmaya dedi ki...

@Ercan DÜZGÜN: kampanya veya etkinlik ne olduğu önemli değil ki..burada önemli olan farkında olmak ve bu farkındalığı birşeyler yapmaya çalışarak yaymak, yardımcı olmak. sırf bu çabanız bile takdire değer...

elimden birşey gelir mi bilmem keşke daha önce haberim olsaydı bir görsel eşliğinde linkini blogauma koyardım ama bundan sonrasına dair bu tarz etkinliklerinizin haberini bana önceden iletirseniz en azından yaymak, haberdar etmek anlamında elimden geleni yaparım. bu konuda bana mail yoluyla da ulaşabilirsiniz.

bu arada dediğim gibi bizler de kampanyamızda sizlerden her türlü destek ve öneriyi bekliyoruz. sevgiler selamlar benden...

ercanduzgun206 dedi ki...

Verdiğiniz olumlu eleştiri ve tepkiler bile destek olmaya yetiyor. Yapılan işin beğenilmesi bizlere de şevk veriyor.

Tabi ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım toplum yararına yapılan her türlü projeye.

Bu arada etkinliğimizi gerçekleştirdik, çok güzeldi. Ama görme engelli olmayan vatandaşlar biraz sıkıldı film boyunca. Buna ben de dahilim. Dayanamadım bazen açtım gözlerimi. Bazıları filmi terk etmek zorunda kaldı sabırsızlıktan dolayı. Ama ne yalan söyliyim, çok zor filmde anlatılanları hayal gücünde canlandırmak, bazen merak ediyordum 'Ben böyle hayal ediyorum filmi ama acaba doğru mu hayal ediyorum? Yönetmen nasıl göstermiştir acaba burayı?'
Bazı şeylerin değeri olmayınca anlaşılıyor.

Görme engelli bir vatandaştan aldığımız beğeni dolu sözler herşeye değerdi ve değdi. Şöyle bir sözü vardı ve çok manidardı beni çok etkiledi:"Bizi anlamak istiyorsanız elinize bir baston alın, gözlerinizi kapatın ve alışveriş yapmayı deneyin. Gözleriniz kapalı yemek yapöayı deneyin. Elektrikler kesildiğinde şaşırmayın, beklemeyin elektriklerin gelmesini, hayatınıza devam etmeye çalışın."

Etkinliğimiz haberlerini şu adreslerden okuyabilirsiniz:

http://www.tepebasi.bel.tr/tbyeni/haberler/HaberDetay.aspx?haberId=286

http://www.anadolugazetesi.net/haberdetay.asp?ID=357

http://portal.eskisehirportal.com/haber/?sec=1&newscatid=6&newsid=31083


http://www.sakaryagazetesi.com.tr/haber_detay.asp?gorus=100743&hab=Sessiz%20olun!%20Dinleyerek%20gryorum

beenmaya dedi ki...

@Ercan DÜZGÜN: gerçekten de kaybetmedikten sonra aldığımız nefesin bile değerini bilmiyoruz. elimden geldiğince takipçiniz ve destekçiniz olacağım. çok teşekkür ediyorum farkında olmamı sağladığınız için...

sevgiler selamlar...